Avatar billede frank74 Nybegynder
10. juni 2008 - 10:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen mail-addresse i AspMAIL.

Hejsa.

På min hjemmeside kan man oprette sig som bruger og man skal angive sin mail-addresse. Herefter bliver der sendt en "aktiveringsmail" ud til denne mail og man skal så trykke på et link i denne mail, brugerens status bliver så ændret til "aktiveret" og man kan logge ind på siden.

Når man er logget ind, kan man ændre sin mail-addresse. Gør man dette bliver ens status igen ændret til "ikke aktiveret" og igen bliver der sendt en "aktiveringsmail" ud. Man kan så ikke logge ind før man har trykket på linket i denne mail.

Jeg ved ikke helt hvordan det kan lade sig gøre. Men af og til er der nogen der slipper igennem, uden at have angivet en mail og deres status er stadig angivet som "aktiveret".
Det er nu heller ikke så vigtigt...

Mit problem består nemlig i at når jeg, via AspMAIL, sender et nyhedsbrev ud til brugere der opfylder følgende kriterier:

strSQL = "SELECT * FROM Users WHERE news = 'Ja' AND Mail_ok = 'Ja' AND Aktiveret = 'Ja'"

så er der måske en bruger der står som "aktiveret" men har ikke nogen mail-addresse. Det kan AspMAIL ikke finde ud af og melder fejl midt i det hele.

Kan jeg lave min SQL sætning om, således at hvis en bruger opfylder kriterierne, men IKKE har nogen mail-addresse, så bliver der heller ikke sendt en mail til vedkommende?

Vil dette virke??:
strSQL = "SELECT * FROM Users WHERE news = 'Ja' AND Mail_ok = 'Ja' AND Aktiveret = 'Ja' AND mail <> ''"
Avatar billede w13 Novice
10. juni 2008 - 10:46 #1
Ja, det burde da meget gerne virke. Men hvorfor prøver du det ikke bare?
Avatar billede frank74 Nybegynder
10. juni 2008 - 10:55 #2
Fordi jeg er doven og har en masse point jeg skal have brugt. ;-)
Prøver det nu...
Avatar billede frank74 Nybegynder
10. juni 2008 - 11:15 #3
Yep det virker fint.
Selvom jeg selv havde løsningen, svarede du på mit spørgsmål.
Smid lige et svar så du kan få dine point.

Du har vel ikke nogen ide om hvad der kan være galt med mit andet problem vel?
Jeg har prøvet på alle mulige mærkelige måder og det tætteste jeg kommer er at jeg i stedet for at skrive en mail-addresse bare laver et mellemrum og så vil jeg ikke kunne aktivere min bruger...
Avatar billede w13 Novice
10. juni 2008 - 11:32 #4
Nej, dit andet problem kan jo skyldes hvadsomhelst. Det afhænger helt af, hvad du gør.
Avatar billede frank74 Nybegynder
10. juni 2008 - 11:33 #5
Det er i orden.
Jeg fik løst mit primære problem og det var det vigtigste...