Avatar billede coolerssuck Nybegynder
09. juni 2008 - 19:44 Der er 7 kommentarer

DHCP-fejl i world of warcraft!

Hej eksperter! jeg har et problem!

Jeg har lige installeret WoW på min bærbare igen, men efter ca. 5-10 min spilletid lukker computeren ned; slukker simpelthen bare. Den er ikke varm eller noget.

Får følgende fejl i system log:

""Rettigheden til IP-adressen 10.0.0.4 for netværkskortet med netværksadressen 00A0D1C2379D blev nægtet af DHCP-serveren 10.0.0.1 (DHCP-serveren sendte en DHCPNACK-meddelelse).

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.""

Jeg har også fået nogle "Masterbrowser" fejl medddelelser på samme måde. Har opdateret driveren til mit netkort. Jeg kører XP, 2.0 dual core, 2048 ram, Broadcom Gigabit Netlink netkort.

Tror det er noget med netkortet? Den skriver også nogen underlige ting når jeg booter. Noget med BROADCOM.

på forhånd tak!
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. juni 2008 - 22:25 #1
>"Den skriver også nogen underlige ting når jeg booter. Noget med BROADCOM."
det er fordi den prøver at PXE boote. dvs. at den prøver at boote fra netværket og ikke fra hdd. det kan du ændre i bios

>""Rettigheden til IP-adressen 10.0.0.4 for......."
kører du med fast ip ? fejlen opstår fordi dhcp-serveren(routeren?) opdager at du bruger en optaget/reserveret ip adresse

>"Masterbrowser"
dem skal du ikke tage dig af, det er ikke egentlige fejl, men bare en oplysning om at der er en anden maskine på dit netværk der også tror at den er masterbrowser og derfår laver de et valg om hvem af dem der nu skal være masterbrowser
se mere her:  http://support.microsoft.com/kb/188001

intet af ovenstående får maskinen til at genstarte, så dit problem må være noget andet.
er du sikker på at det ikke er et varmeproblem?
check evt med speedfan:  http://www.almico.com/speedfan.php
Avatar billede coolerssuck Nybegynder
10. juni 2008 - 10:57 #2
Ok det ændrer jeg i bios så, men det har vle ingen betydning?

Den er sat til at automatisk hente IP, har prøvet at vælge en fast en i stedet, men det virker som om routeren blocker alle IPer den ikke selv udsteder.

jeg er helt ikke på det ikke er varme, og HVER gang den gentarter kan jeg se DHCP fejlen i error-log, så det er da næsten det ?
Avatar billede coolerssuck Nybegynder
10. juni 2008 - 11:57 #3
Ok, jeg har installeret speedfan alligevel - mine to kerner bliver over 70 grader, og det samme med den der hedder "Temp 1", aner ik hva det er? Grafik chippen muligvis?

Grafikkortet er et intel 3000 / 3100 (skod) - hvordan ka jeg få den temperatur ned? (hvis den er for høj)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. juni 2008 - 19:54 #4
jeps, sorry skulle nok have skrevet det lidt anderledes, det har ikke nogen betydning at den prøver at pxeboote (det koster kun lidt ekstra tid i opstarten)

70° vil jeg kalde VARMT  hvad temp1 dækker over skal jeg ikke kunne sige, men det kunne jo også godt være processoren, ligger den evt en lille smule lavere end selve kernerne?

få varmen ned, der er mange mulighedder.
måske den trænger til at blive renset for støv og møg. (for blæseren er vel ikke gået i stykker)

ellers er der et lille trick der kan hjælpe lidt, sæt noget under maskinen så den bliver vippet lidt op fra bordet.

du kan jo også lige kigge på speedfan, den kan justere blæseren (men den står nok desværre allerede på 100%)

du kan se dhcpfejlen når du genstarter, fejlen kommer vel under opstarten (check klokkeslet i logfilen)

hvilken ip adresse får din maskine?
da du får besked om masterbrowser og du bliver nægtet 10.0.0.4 kunne det være en anden dhcp server der giver dig en ip til at starte med.
Avatar billede coolerssuck Nybegynder
10. juni 2008 - 20:07 #5
Hey, tak for svaret igen :)

Jeg har allerede renset den, og sat den op fra bordet med et par bøger i siderne. Tilmed har jeg sat BIOS sådan at blæserne kører max på alle temp. efter 55 eller sådan noget.

Begge CPUer bliver stadig møg varme, stadig over 70 grader - men nu booter den ikke. Jeg har også sat grafikken ned i WoW, tror det er der hjælper

Temp1 er lige 10 grader højere end de to kerner, når jeg bare er i windows - 61 grader uden belastning?!
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. juni 2008 - 21:05 #6
tyder på at temp1 er din grafik

hvilken bærbar er det? mærke/model
Avatar billede coolerssuck Nybegynder
12. juni 2008 - 13:05 #7
Det er en Zepto (SURPRISE!) 6024w. Tror også temp1 er grafikken.