Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. juni 2008 - 17:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Visning af tekst via javascript

Hejsa...

Jeg har en datalist, hver element indeholdet en linkbutton og jeg ønsker at der skal vises noget lign. et DIV tag som skal poppe op, når brugeren enten klikker eller blot holder musen over linken.

Det skal siges, at teksten som DIV tagget skal indeholde ligger i resource filer og jeg skal derfor kunne lave det på en måde, således at jeg kan tilgå disse.

Jeg ønsker at det skal virke ligsom dette, hold musen over et at AJAX eksemplerne:
http://www.asp.net/learn/ajax-videos/

Jeg har selv prøvet tidligere at rode med:
AJAX Animation Extender Control, men det er ikke bare lige at bruge sammen med en datalist, kunne i hvert fald ikke få teksten placeret hvor jeg gerne ville. Så derfor sørger jeg nu en simplere løsning ;)

Håber meget I kan hjælpe mig!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. juni 2008 - 19:10 #1
Det har ikke noget med AJAX at gøre, og heller ikke ASP.NET.

Løsningen er så simpel som en ganske almindlig JavaScript array, og en div med style sat til position:absolute. Derefter er det bare at fortælle den hvad der skal stå i boksen (via arrayen) og hvor (via X og Y koordinater).

Du skal sådan set bare udskrive dine værdier/tekster fra din dataliste og til en JavaScript array. Dette kan lade sig gøre, da ASP.NET bliver afviklet før JavaScript, og ASP.NET kan derfor generere/udskrive JavaScript kode, som så bliver afviklet af browseren, når siden når så langt.

Du kan med fordel flytte dit spørgsmål over til JavaScript kategorien:

http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/JavaScript/

Ved flyt af spørgsmål:
Husk at MARKERE dit navn i boksen til venstre, og klikke på ACCEPTER-knappen, efter at du har lagt et SVAR.
Derefter opretter du spørgsmålet, i den rette kategori. Derefter lægger du et link til det nye spørgsmål, i dette spørgsmål.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
10. juni 2008 - 10:47 #2
lukker