Avatar billede 6760anders Nybegynder
09. juni 2008 - 11:10 Der er 14 kommentarer

Problem med at komme på nettet med Vista!

Hej alle.
Jeg manglede et hurtigt svar, og derfor tænkte jeg at jeg kan skrive hér.

Jeg har aldrig haft problemer med min internet forbindelse, på mine computere, men jeg har også i længe haft XP. Nu har min Far så valgt at købe ny stationær, som selfølgelig er med VISTA.

Men jeg kan satme ikke få den på nettet!
Eftersom at jeg plejer at være rimeligt god teknisk, har jeg siddet og bøvlet med det i flere timer, men intet virker!
Jeg har tjekket TCP/IP indstillinger, at den henter dynamisk ip-adresse, jeg har prøvet samtlige kabler af som jeg ligger inde med, prøvet at skifte porte i switchen, prøvet at de-aktivere og aktivere netkort og internetforbindelse, genstarte router og computer omkring 1000 gange, men uanset hvad jeg gør, så siger Vista at "Netværket kunne ikke identificeres."
Så læste jeg om nogle andre herinde, som havde hvad der lød som samme problem, og de havde fået det løst ved at opdatere firmwaren på hubbet som er en D-Link 524, det har jeg så også prøvet, og være inde i 192.168.0.1 og opdatere osv, og tjekke at alle indstillinger er korrekte, men det hjælper heller ikke på problemet.
Jeg har også sørget for at netværket er sat til "privat" i Vista.

Så var der noget som undrede mig; hvis jeg vælger at forsøge at "konfigurere ny internet-forbindelse" i Netværks- og delingscenteret i Vista, så kan jeg kun vælge POPPoE eller sådan noget, og det er noget med brugernavn og kodeord? Jeg har da ikke brugernavn og kodeord når jeg har bredbånd med dynamisk IP fra Tdc?? Fatter det ikke.
Kunne det have noget med det at gøre? At computeren simpelthen er opsat til at køre med brugernavn og kode istedet for dynamisk ip? Jeg aner det, men jeg kan ikke rigtigt se andre alternativer, når jeg forsøger at konfigurere ny internet-forbindelse.
Jeg har snakket med TDC Hotline, men jeg var så heldig at få fat i en dame, som bare bad mig om at genstarte hubbet, og da det ikke virkede kunne hun ikke hjælpe yderligere, så det håber jeg virkeligt at i kan!

Som sagt; der har aldrig været problemer før, og jeg har haft hundrede vis af computere på.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 11:22 #1
Sæt netværk til Offentlig
Avatar billede 6760anders Nybegynder
09. juni 2008 - 11:23 #2
Det hjælper ikke. Det er prøvet. Alt er prøvet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 11:31 #3
Og uden firewall/antivirus?
Avatar billede 6760anders Nybegynder
09. juni 2008 - 11:36 #4
Ja.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 11:40 #5
Hvordan ser dit netværk ud? Fx ISP -> Router -> PC1
Avatar billede 6760anders Nybegynder
09. juni 2008 - 11:45 #6
Øhm. Det har jeg sku ikke så meget forstand på. Altså jeg har bredbånd fra tdc, og en D-link switch sat til, og så 2 kabler i den switch. Den ene til min stationære med XP som kører uden problemer, og den anden til omtalte computer som ikke fungerer. Jeg har forsøgt at skifte, og min egen computer kører stadigt fint, men Vista computeren fungerer stadigt ikke.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 11:50 #7
Og hvis du sætter Vista direkte til routeren fra tdc - altså udenom switchen?
Avatar billede 6760anders Nybegynder
09. juni 2008 - 12:04 #8
Det ved jeg ikke. Det har jeg ikke prøvet. Det skulle jo gerne kunne fungere uden.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 12:07 #9
Ja det _skulle_ :)
Avatar billede 6760anders Nybegynder
09. juni 2008 - 14:19 #10
Det fungerer ikke bedre af at jeg leder Vista computeren direkte ind i modemet, altså uden om switchen. Nogen andre gode idéer?
Evt. noget omkring det her PPPoE system?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 14:23 #11
Kan du heller ikke komme på, hvis du giver PC'en fast IP?
Avatar billede 6760anders Nybegynder
09. juni 2008 - 21:01 #12
Nej. Intet virker.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 21:02 #13
Prøv med en repair
Avatar billede jakobcl Nybegynder
14. juni 2008 - 13:24 #14
6760anders,

ER det trådläst eller med kabel, eller kan du ingen af delene du kan komme på med.

Hvis du tester med Kabel, får du så nogen IP adresse på din lan forbindelse. Når du går via routeren skulle du gerne få en IP der hedder 192.168.0.1xx