Avatar billede meyer Nybegynder
09. juni 2008 - 09:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

swappe numre

Har stirret mig blind på den her:

Sender det her: liste.asp?action=move&menuid=21&sortID=1&direction=1

Skal gøre det her:

if( Request( "action" ) = "move" ) then
    intID        = CInt( Request( "menuid" ) )
    intSortID    = CInt( Request( "sortID" ) )
    intDirection = CInt( Request( "direction" ) )
    Dim strGetSwapSQL : strGetSwapSQL = "SELECT MenuID FROM menu WHERE h_sortID = " & ( CInt( intSortID ) + intDirection )
    Set objRS = objConn.Execute( strGetSwapSQL )
    Dim intSwapID : intSwapID = objRS( "menuID" )
    Dim strMoveUpSQL : strMoveUpSQL = "UPDATE menu SET h_sortID = ( sortID + " & intDirection & " ) WHERE menuID = " & intID
    objConn.Execute( strMoveUpSQL )
    Dim strMoveDownSQL : strMoveDownSQL = "UPDATE menu SET h_sortID = ( sortID - " & intDirection & " ) WHERE menuID = " & Cint(intSwapID)
    objConn.Execute( strMoveDownSQL )
end if

i databasen er menuid (autonummerering) h_sortID (tal)

Jeg får en " [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1. " på den første UPDATE linie - og kan bare IKKE se hvad der er galt - nogen der kan hjælpe mig her? :-)
Avatar billede meyer Nybegynder
09. juni 2008 - 09:29 #1
Har et andet site hvor det kører ganske udemærket...
Avatar billede meyer Nybegynder
09. juni 2008 - 09:34 #2
Sorry - mig der var blind - har klaret den :-)