Avatar billede gurly Praktikant
08. juni 2008 - 23:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er det modsatte af body onload

Hvad er det modsatte af  body onload="script();"

altså når folk klikker på luk knappen på en side, kan man så få siden til at køre en funktion inden siden lukkes ?

jeg spørger, fordi jeg har noget kørende på siden, som har den kedelige tendens, at hvis ikke det bliver stoppet, inden siden lukkes, så får det browseren til at fryse, så den ikke lukker.
Avatar billede olebole Juniormester
09. juni 2008 - 00:56 #1
<ole>

prøv: onbeforeunload="dinFunktion()"

/mvh
</bole>
Avatar billede henriktha Nybegynder
09. juni 2008 - 01:05 #2
Normalt hedder den onUNload="script();"
Avatar billede gurly Praktikant
09. juni 2008 - 01:51 #3
Det duer ikke så godt henriktha
olebole´s løsning er bedre fordi >

Jeg havde først afprøvet følgende >
(allerede inden olebole skrev)

onunload="dinFunktion()"

men ved at sætte en alart på, så kunne jeg se at funktionen blev faktisk kørt efter siden var lukket, eller i hvert samtidig med siden lukkes.

Jeg har prøvet olebole´s eksempel i stedet, og igen via en alart kan jeg se, at nu lukkes siden først efter at alarten er blevet lukket, så det burde jo helt klart virke bedre. det er altså sikkert at funktionen køres inden siden lukkes.

Så er problemet bare at siden som det her ligger i, den bliver brugt som iframe i min "hoved side"
og hvis man bruger luk knappen på hoved siden, så bliver funktionen også kørt i iframen som den skal (kan jeg sew med en alart)

men problemet er så at min hovedside kan reloade iframen med en helt anden iframe, og så bliver funktionen ikke kørt, fordi det gælder åbentbart ikke som en lukning af iframen, man skulle ellers mene aty når iframen bliver udskiftet med en anden iframe, så bliver den jo sådan set lukket/afsluttet, men det virker ikke, funktionen bliver som sagt ikke køre ved udskiftning af den iframe den ligger i.

Men det fik jø tilsyneladende løst problemet med at lukke siden / lukke hoved siden
så må jeg jo køre en funktion stop som sendes til iframen, inden funktionen reload iframe køre, så jeg får stoppet den denne vej inden reload af iframe.

så kommer så godt nok problemet at den stop funktion kun skal køres hvis det er den rigtige iframe der er loadet i siden, men det må jeg prøve at finde ud af.

smid endelig et svar for en god løsning olebole c",)

sådan lige på falderebet kunne du så fortæølle mig, at hvis jeg har en ID der hedder id='iframe'
hvordan tjekker jeg så om den er præsenteret på siden inden jeg sender en funktion til den ?
Avatar billede gurly Praktikant
09. juni 2008 - 04:58 #4
Jeg fandt en hel anden vej rundt med det sidste der´  så glem det.

Smid bare et svar olebole  c",)

Takker for hjælpen.
Avatar billede gurly Praktikant
06. oktober 2009 - 10:52 #5
Hmm, ingen lagde svar trods opfordring til det,
så nu lukker jeg.