Avatar billede jasman Nybegynder
08. juni 2008 - 23:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PL/SQL script til at dumpe long raw felter til filer.

Hejsa,

jeg har en Oracle database hvor i der er lagret billeder i long raw felter.

Kan nogen af jer Oraclehajer hjælpe mig med at få skruet noget kode sammen, som dumper billederne til filer ?

Jeg har følgende til min rådighed:

SQL*Plus

En database med en tabel kaldet PICTURES.

I tabellen findes bl.a. følgende felter:
ID                                        NOT NULL NUMBER
TABLE_NAME                                        VARCHAR2(60)
REF_ID                                            NUMBER
PICTURE                                            LONG RAW

Jeg vil gerne have dannet en fil pr. post i tabellen, hvor indholdet af filen skal være indholdet af PICTURE-feltet.
Jeg mener at indholdet er .jpg-filer.
Filerne skal navngives på følgende form: <REF_ID>.jpg

Kan dette overhovedet lade sig gøre, for en komplet Oracle-moron som mig ;) ? (Højst sandsynligt ikke, men vil nogen ikke godt gøre forsøget alligevel).

/J
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2008 - 23:45 #1
Det var jo ret nemt at lave hvis du programmerer i et eller andet: Java, C# etc..

Nogen muligheder for det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2008 - 23:47 #2
Hvis det skal være PL/SQL kan du nok få nogle ideer her:
  http://www.dba-oracle.com/t_writing_blob_clob_os_file.htm
Avatar billede jasman Nybegynder
09. juni 2008 - 08:27 #3
Hej Arne,

øhm ..."Here is non-working psuedocode that demonstrates the concept"
Tør jeg overhovedet begynde at paste koden ind i SQL*Plus ;).
Avatar billede jasman Nybegynder
09. juni 2008 - 13:02 #4
Jeg har SQL*Plus til rådighed.
Men ellers har jeg også ERP-systemet Axaptas X++ programmeringssprog til rådighed.
Det er java-like og COM-enabled, og jeg har forsøgt mig med at kode noget udtræk hvor jeg bruger ADO. Men lige LONG RAW kolonnen med billederne i, returnerer bare en tom COM_variant (VT_EMPTY) :(
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2008 - 04:43 #5
Burleson plejer at vide hvad han snakker om !
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2008 - 04:46 #6
Bruger du GetChunk når du forsøger i ADO ?

Se http://support.microsoft.com/kb/185958 !
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2008 - 05:24 #7
jasman ?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
04. juli 2008 - 10:20 #8
>>Burleson plejer at vide hvad han snakker om !

Kunne ikke lade være med at tænke tilbage på en gammel artikel fra Mogens Nørgård i et gamelt Oracle Ekspert nummer.

http://www.miracleas.dk/images/upload/Docs/OE24_Mogens.pdf

God weekend :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2008 - 04:45 #9
Burleson ved mere om Oracle end jeg gør. Og der er tilsyneladende andre der også har
lidt tillid til ham - nemlig de forlag som udgiver de bøger om Oracle som han skriver.

Men jeg kan godt forestille mig at klassisk amerikansk konsulent kultur og
Mogens Nørgård er som ild og benzin.
Avatar billede jasman Nybegynder
05. juli 2008 - 09:17 #10
Jeg må lige skynde mig at knytte en kommentar til Arne.
Jeg har ikke glemt dig, har bare forbandet travlt med andre opgaver end lige denne her lige i øjeblikket, også er denne her altså blevet nedprioriteret lidt.

Men jeg skal nok gøre forsøget, og anvende metoden beskrevet i artiklen.
Så jeg håber at du har tålmodighed. Om ikke andet har jeg ferie fra fyraften tirsdag :), så er der ro til at prøve.
Avatar billede jasman Nybegynder
18. august 2010 - 13:35 #11
Herrepinligt det her.
Har glemt alt om dette spørgsmål.
Jeg fordeler points.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2010 - 16:53 #12
svar fra mig af

husk og vent paa pnielsen
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2010 - 16:54 #13
apropos Burleson saa faldt jeg tilfaeldigvis over denne her:

http://www.dba-oracle.com/dress_code.htm