Avatar billede pcdl Nybegynder
06. juni 2008 - 14:47 Der er 3 kommentarer

Get text from tags

Hej har brug for lidt hjælp her hvordan laver jeg et script som henter texten som står mellem #test# og skal kunne udskrive teksten et andet sted altså gemmer den i en variable den skal blive ved med at køre indtil den ikke finder flere tags
Avatar billede bauerdata Nybegynder
07. juni 2008 - 12:09 #1
1. mener du mellem #test# dette er indholdet #test#.
  Resultat variabel med navnet test og inhold "dette er indholdet"
2. eller er det blot det mellem de to # ?
Avatar billede bauerdata Nybegynder
07. juni 2008 - 15:58 #2
#!/usr/bin/env python
# -*- coding: UTF-8 -*-
#
"""
# Licence GPL
# se http://support.microsoft.com/kb/276494 der er beskrevet hvordan du
# opsætter din asp server til at bruge python
"""

txt = """#spam# Jeg har brug #spam# for lidt hjælp her hvordan laver jeg et script
som henter texten som står mellem #ham# og skal kunne udskrive
teksten #ham# et andet sted altså gemmer den i en variable
den skal blive ved med at køre #eggs# indtil #eggs# den ikke finder flere tags
"""

def parseDict(text=txt, skriv=True ):
    """
    >>> parseDict( skriv=False )
    {'eggs': ' indtil ', 'ham': ' og skal kunne udskrive\\nteksten ', 'spam': ' Jeg har brug '}
    """

    tagname = ""
    data = True
    Dict = {}
    i = 0
    for Data in txt.split( "#" ):
        if i % 2 : # ulige
            # ved ulige split vil Data være navnet i på tag
            tagname = Data
        else: # lige
            # ved lige split vil Data være tekst
            if data:
                # hver anden gang det er lige er der tale
                # om data som blot skal udskrives
                if skriv and Data :
                    print Data,
            else:
                Dict[ tagname ] = Data
                tagname = ""
            data = not data
        i += 1
    return Dict

def _test():
    import doctest
    doctest.testmod()

if __name__ == "__main__":
    _test()
Avatar billede fennec Nybegynder
09. juni 2008 - 09:42 #3
pcdl >>
Medmindre du ved hvad python er og kan kode det, vil jeg anbefale at du ser fuldstændig bort fra bauerdata's kommentar. Det er et helt andre programmeringssprog, og han kunne lige så godt have bedt dig om at lære PHP.

Vi kunne godt bruge lidt flere informationer. Kan du ikke give os et eks på din tekst, og hvad resultatet skal være. Er det noget i denne stil:

txt = "dette er en tekst #text#men kun dette skal ud#text#. Her er noget mere, #test"men igen kun dette skal ud#text#"

resultat:
men kun dette skal ud
men igen kun dette skal ud