Avatar billede thomas_b Nybegynder
05. juni 2008 - 22:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lille - LEFT JOIN database-streng

Hej...

Jeg har lavet en LEFT JOIN database-streng som ikke rigtig virker...:

SQL = "SELECT location.Navn AS Navn1, afvikler.navn AS navn, afvikler.Kontakttelefon AS Kontakttelefon, FROM afvikler LEFT JOIN location ON afvikler.ref_loc=location.id ORDER BY Navn"
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open SQL, Conn,1, 2

Den kommer med fejlen:

Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
The SELECT statement includes a reserved word or an argument name that is misspelled or missing, or the punctuation is incorrect.

På linien:  "rs.Open SQL, Conn,1, 2"

Nogle der kan se fejlen ?
Avatar billede jansangill Nybegynder
05. juni 2008 - 22:27 #1
SQL = "SELECT location.Navn AS Navn1, afvikler.navn AS navn, afvikler.Kontakttelefon AS Kontakttelefon FROM afvikler LEFT JOIN location ON afvikler.ref_loc=location.id ORDER BY Navn"
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open SQL, Conn,1, 2

Du havde en "komma" foran FROM
Avatar billede thomas_b Nybegynder
05. juni 2008 - 22:45 #2
så virker det... smid et svar, så kvitere jeg...
Avatar billede jansangill Nybegynder
06. juni 2008 - 00:17 #3
vær så artig