Avatar billede ladefoged Nybegynder
05. juni 2008 - 21:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gemning af double i mssql database

Jeg har hvar jeg selv vil kalde et underligt problem, men er nu nok fordi jeg er helt grøn hvad angår C# kodning, så der er nok et eller andet jeg har overset.

Jeg har følgende kode som ikke virker:
[kode]
SqlConnection sqlConn  = new SqlConnection(Properties.Settings.Default.DatabaseForbinedelse);
SqlCommand sqlComm      = new SqlCommand();

double temperatureValue = 20.40;

try
{
    sqlConn.Open();
    sqlComm.Connection = sqlConn;

    sqlComm.CommandText = "UPDATE temperature SET currentTemperatur = '" + temperatureValue + "' WHERE temperatureId = '" + temperaturId + "'";

    sqlComm.ExecuteNonQuery();
}

finally
{

}
[/kode]

Denne kode giver følgende fejlbeskrivelse:
Error converting data type varchar to numeric.

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2008 - 21:43 #1
Måske fordi der står et komma, og ikke et punktum i værdien. Men det er ligemeget, for den slags kode bruger man ikke mere. Du skal bruge parameters til din SQL-sætning.
Avatar billede ladefoged Nybegynder
05. juni 2008 - 21:46 #2
Okay har du noget information/et link til noget forklaring omkring brugen af parameters.
Avatar billede ladefoged Nybegynder
05. juni 2008 - 21:48 #3
Du må også gerne smide et svar da du jo egentlig har svaret mig på mit spørgsmål :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2008 - 21:49 #4
Jep.

Og saa skal der ikke '' omkring tal.
Avatar billede ladefoged Nybegynder
05. juni 2008 - 21:54 #5
Sådan det var sørme ikke så svært :)

Her er lige den nye kode som virker:

[kode]
SqlConnection sqlConn  = new SqlConnection(Properties.Settings.Default.DatabaseForbinedelse);
SqlCommand sqlComm      = new SqlCommand();

double temperatureValue = 20.40;

try
{
    sqlConn.Open();
    sqlComm.Connection = sqlConn;

    sqlComm.CommandText = "UPDATE temperature SET currentTemperatur = @pa_temperatureValue WHERE temperatureId = '" + temperaturId + "'";

    sqlComm.Parameters.Add(new SqlParameter("@pa_temperatureValue", temperatureValue));

    sqlComm.ExecuteNonQuery();
}

finally
{

}
[/kode]

Og mange tak for hjælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2008 - 21:54 #6
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2008 - 21:54 #7
Ja, lige præcis ;)  - og jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2008 - 21:55 #8
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2008 - 21:55 #9
Hovsa - og så skal du lige gøre det også for temperaturId!
Avatar billede ladefoged Nybegynder
05. juni 2008 - 21:58 #10
Ahh min fejl, den retter jeg lige til :)

Og takker for linkende.

Jamen skal jeg så bare selv tage pointene eller hvordan får vi lukket den her :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2008 - 22:03 #11
Du har to muligheder
1) Svare selv, acceptere dit eget svar.
2) Be' arne_v om svar
3) Ikke foretage dig yderligere ("lovligt" efter reglerne, men ildeset *g*)
Avatar billede ladefoged Nybegynder
05. juni 2008 - 22:37 #12
Så lukker jeg den selv, da du (erikjacobsen) ikke vil have point og smed den føste kommentar som gav mig løsningen.