Avatar billede asn24 Nybegynder
05. juni 2008 - 13:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MySQL SUM, medregn 0,25, 0,5 og 0,50 som 1..

Hej eksperter

Jeg har noget kode der tæller antallet af pakker i en forsendelse, men når den støder på et 0,25, 0,5 eller 0,50 skal den tælle det som 1..

Her er min kode:

function getTotalPackages($id) {
    $query_get_total_packages_1 = mysql_query("SELECT COUNT(packages.package_number) AS totalPackages FROM packages WHERE packages.consignment_id = " . $id . "
                                                AND UCASE(packages.package_type) != 'INDU'
                                                AND UCASE(packages.package_type) != 'PL'
                                                AND UCASE(packages.package_type) != 'STK'") or die(mysql_error());
    $row_total_packages_1 = mysql_fetch_assoc($query_get_total_packages_1);

    $query_get_total_packages_2 = mysql_query("SELECT SUM(packages.package_number) AS totalPackages FROM packages WHERE packages.consignment_id = " . $id . "
                                                AND UCASE(packages.package_type) != 'CBM'
                                                AND UCASE(packages.package_type) != 'LDM'
                                                AND UCASE(packages.package_type) != 'KG'") or die(mysql_error());
    $row_total_packages_2 = mysql_fetch_assoc($query_get_total_packages_2);

    return intval($row_total_packages_1["totalPackages"]) + intval($row_total_packages_2["totalPackages"]);
}

Nogen der kan fortælle hvad jeg skal gøre? :)
Avatar billede asn24 Nybegynder
05. juni 2008 - 15:17 #1
Hvis jeg smider et CEILING inden i mit COUNT og SUM tag, så returnere den bare 0, ligemeget hvor mange pakker der er sendt med..
Avatar billede fant0mas Nybegynder
05. juni 2008 - 16:27 #2
Det er fordi du bruger komma i dine talværdier. Prøv med punktum, så skulle den være i vinkel. Så kan du bruge number_format() til formatering når du vil vise det til brugerne. Hvis du have sat typen til decimal(10,2) i din tabel ville du også kunne se komma værdier blive konventeret til 0.
Avatar billede asn24 Nybegynder
05. juni 2008 - 17:55 #3
Tusind tak!.. Smid et svar og du skal få point :)
Avatar billede fant0mas Nybegynder
06. juni 2008 - 07:50 #4
svar