Avatar billede bennybangkarl Nybegynder
05. juni 2008 - 12:06 Der er 3 kommentarer

Bruge minimum/maximum som søgeparametre

Hejsa!

Jeg sidder og roder med en database, der indeholder en masse forum-tråde. I den forbindelse vil jeg gerne kunne hente x antal tråde ud vha. en sætning, hvor man skal kunne angive en periode, der skal søges i.
Hver tråd har fået et unix epoch-tal, så det er rimeligt let, men men men.
Hvordan får man lavet en select-sætning, der kan sige noget i stil med min(topic_date) = 1 AND max(topic_date) = 10 (tallene er selvfølgelig noget større, men det er samme princip.

I håb om svar.

Mvh. Benjamin
Avatar billede coderdk Praktikant
05. juni 2008 - 12:41 #1
Noget i stil med:

SELECT felt1, topic_date, MIN(topic_date) AS mindate, MAX(topic_date) AS maxdate FROM dintabel GROUP BY topic_date HAVING mindate >= 1 AND maxdate <= 10

?
Avatar billede bennybangkarl Nybegynder
05. juni 2008 - 13:31 #2
Det virker sq ikke rigtigt, selvom jeg har brugt præcis samme syntaks som ovenfor. Er der andre måder at gøre det på - det må da kunne lade sig gøre :)
Avatar billede coderdk Praktikant
05. juni 2008 - 13:36 #3
Hmm, det er i hvert tilfælde noget med HAVING - måske skal du bruge et andet felt til GROUP BY? :-D Jeg kan ikke overskue det lige nu ;P