Avatar billede bimbamse Nybegynder
05. juni 2008 - 10:31 Der er 4 kommentarer

Layer selection

Jeg er vant til at bruge Photoshop CS2 men har nu fået CS3, og har et lille problem.

I den tidligere version kan man lave en selection på et bestemt lag ved at holde CTRL nede og klikke på laget. Det virker åbenbart ikke i CS3, så spørgsmålet er hvordan jeg gør.
Avatar billede prodic Mester
05. juni 2008 - 11:02 #1
Hvis dit move-værktøj er aktiv, så kan du i Options-menuen fravælge Auto-Select.
Sætter du samtidig Auto-Select værdien til Layer, så burde du være tilbage i vante rammer.
Avatar billede bimbamse Nybegynder
05. juni 2008 - 11:11 #2
Nu har jeg fravalgt Auto-select og sat værdien til Layer, men det fungerer stadig ikke. Den gør bare det at den markerer laget i lagpaletten, men jeg får ingen selection.
Avatar billede prodic Mester
05. juni 2008 - 11:40 #3
Årh for pokker. Læste det som en selection af selve laget, og ikke lagets indhold.
Hvis du holder CTRL nede og klikker på thumbnailen af layeret, så får du din selection frem som du kender det.
Avatar billede bimbamse Nybegynder
05. juni 2008 - 11:51 #4
Der var den. Tak skal du ha'