Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2008 - 10:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammenkøre formularer, hvordan?

Hej med jer.
Jeg forsøger at finde den rette funktion i access, håber en af jer kan hjælpe.

Jeg har lavet en tabel til indtastning af mange oplysninger. Da andre skal indtaste har jeg lavet en formular til den. For at forenkle det har jeg kun medtaget stamoplysninger i den primære formular. Jeg har så lavet yderligere en formular som indeholder resten af oplysningerne og som kaldes med en knap i den første forumlar.

Det virker også fint, men det generer mig at jeg i formular 2 først skal navigere til den rette post før jeg kan indtaste data. Hvordan får jeg denne formular til at åbne data for samme post som jeg står ved i "stam"formularen når der klikkes på knappen?
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2008 - 10:50 #1
DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!Felt1.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!Felt1

Hvor Felt1 er en unik værdi for posten (PK)
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2008 - 14:24 #2
Hej mugs og tak for svaret.

Jeg kunne ikke få det til at virke umiddelbart, men efter noget roderi med Access's guide og ved at sammenholde med dit svar endte jeg på med følgende som ser ud til at virke på alle poster:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Private Sub Kommandoknap71_Click()

On Error GoTo Err_Kommandoknap71_Click

    Dim stDocName As String

    Dim stLinkCriteria As String

    stDocName = "Medarbejdere1"

    stLinkCriteria = "[Azident]=" & "'" & Me![Azident] & "'"

    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

Exit_Kommandoknap71_Click:

    Exit Sub

Err_Kommandoknap71_Click:

    MsgBox Err.Description

    Resume Exit_Kommandoknap71_Click

End Sub
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Der er bare lige det men at når jeg står i den primære formular og åbner eks. post 5, klikker på min knap og åbner tillægsformularen, så står der kun post 1 ved den. Det er naturligt nok da den formular kun læser den enkelte post, men vil virke forvirrende for den som skal indtaste oplysningerne.

Ved du hvordan jeg fjerner linien hvor man kan bladre i posterne for en formular så jeg kun ser selve dataarket?

Smider gerne flere point på.
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2008 - 15:24 #3
Hmm - Prøv i formularens egenskaber at fjerne navigationsknapperne, men som sagt ved jeg ikke noget om 2007.

Tak for point.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2008 - 17:17 #4
Mange tak for hjælpen. Det er nu Access 2003 jeg anvender, men jeg ved ikke om det er en fuldbyrdet version, jeg arbejder hjemmefra via en token.

Jeg fandt indstillinger for Navigationsknapperne til sidst, var ikke lige opmærksom på at jeg skulle skifte fra egenskaber for detaljesektion til egenskaber for hele formularen.

Velbekomme!