Avatar billede zhx Nybegynder
04. juni 2008 - 17:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med INNER JOIN

Jeg har et problem med en INNER JOIN på en WHERE betingelse, det jeg gerne vil er at hente kommentar fra en bestemt artikel vha. $data['id'] men vil også gerne have infomationer om brugeren som har skrevet kommentaren...

Her er hele koden...:

<?php
$sqlKOMMENTAR = mysql_query("SELECT artikler_kommentar.uid, artikler_kommentar.txt, artikler_kommentar.dato, brugere.brugernavn,  brugere.id FROM artikler_kommentar WHERE aid = '".$data['id']."' INNER JOIN brugere ON artikler_kommentar.uid = brugere.id");
$kID = 1;
while($dataKOMMENTAR = mysql_fetch_assoc($sqlKOMMENTAR)){

echo '#'.$kID.' - Skrevet af: <a href="?s=brugere&ID='.$dataKOMMENTAR[uid].'">'.$dataKOMMENTAR[brugere].'</a> d. '.$dataKOMMENTAR[dato].'<br>'.$dataKOMMENTAR[txt].'<br><br>';

$kID++;
}
?>
Avatar billede zhx Nybegynder
04. juni 2008 - 17:47 #1
NB. vil gerne have så den også sortere efter artikler_kommentar.id
Avatar billede zhx Nybegynder
04. juni 2008 - 17:52 #2
Jeg fandt selv ud af det !!!, hvor dum har jeg da lov til at være.. :D

Det rigtige:

Jeg skulle bare have where betingelsen længere hen + kalde tabellen det rigtige !

$sqlKOMMENTAR = mysql_query("SELECT artikler_kommentar.uid, artikler_kommentar.txt, artikler_kommentar.dato, brugere.brugernavn,  brugere.id FROM artikler_kommentar INNER JOIN brugere ON artikler_kommentar.uid = brugere.id WHERE artikler_kommentar.aid = '".$data['id']."' ORDER BY artikler_kommentar.id DESC");
Avatar billede zhx Nybegynder
04. juni 2008 - 17:55 #3
lukker igen så