Avatar billede awolff Nybegynder
04. juni 2008 - 11:39 Der er 6 kommentarer

Computer fryser, kan ofte fremprovokeres i diverse programmer

Jeg har følgende spørgsmål, min computer har kørt fint indtil for 2 dage siden, når jeg starter vista op i ikke fejlsikret tilstand og starter firefox så fryser den, eller går på svarer ikke.

Kan ikke lukke den ned, som sagt fryser den ved firefox, men kan også ske hvis jeg starter winamp, eller nogengange når jeg spiller et spil -forstår ikke hvorfor det sker.

Jeg husker da problemet opstod første gang, jeg skulle ind på en hjemmeside og den manglede et plugin, jeg tror imens den automatisk prøvede at installere det, eller kører applikationen at den stoppede med at svare.

Har prøvet systemgendannelse til dage før problemet opstod, det har ikke hjulpet.
Og har også prøvet repair funktionen i vista, det hjalp heller ikke.
Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. juni 2008 - 11:52 #1
Det kunne være et varmeproblem.

Hvilke temperaturer har du cpu/kabinet/gpu?
Avatar billede awolff Nybegynder
04. juni 2008 - 12:07 #2
findes der en funktion til at tjekke disse i Vista?
Avatar billede awolff Nybegynder
04. juni 2008 - 12:10 #3
P.S jeg tror det kan være noget harddisk vrøvl, det er lige sket for mig nu problemet, jeg kører pt med 2 klienter i world of warcraft, pludselig fryser den ene klient, hele windows fryser og kan intet få kontakt til - dog er min ene klient stadig aktiv i WoW, men alt andet står stille. Forstår det ikke.
Avatar billede awolff Nybegynder
04. juni 2008 - 12:24 #4
Nu crashede computeren igen, og har lige kigget i BIOS efter tallene, her er følgende:
System: 47 grader
Cpu: 35 grader
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. juni 2008 - 12:24 #5
Brug evt. dette program til at overvåge temperaturer:

http://cpuid.com/hwmonitor.php
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. juni 2008 - 12:27 #6