Avatar billede ivan_flaendsdal Nybegynder
03. juni 2008 - 21:57 Der er 2 kommentarer

CHECKSUM men hvilken?

Hej..

nogen der kan gemmen skue denne her??

HEr er to data pakke fra to forskælige UDP frames. (Det er kun data delen der er med her)

0a 0a 0a f0 - 0a 0a 0a ef - dc d9 - 00 00 00 00 - e1 31
0a 0a 0a ef - 0a 0a 0a f0 - 5a 78 - 00 00 00 00 - ed 4f
  IP MODT      IP SEND      F.NR    BARE NUL    CHEKSUM

Som det kan se kender jeg hvet bytes betydning med nu kommer problemet, hvilken CHECKSUM er det?
JEg har prøvet med CRC16, CRC16C, CRC16M, fletcher-16, Adler32L..... OSV. jeg mener selv jeg har gjort det regtig, men er dog ikke helt sikker...

Kan da godt være at min kode er lidt skæv... men har prøvet alle ting... også at skifte poly-normal til mærkelig tal..

Nogen der kan hjælpe???

Ivan Flændsdal
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2008 - 22:02 #1
Husk, dobbeltspørgsmål er ikke tilladt ifølge Ekspertens regler.
Avatar billede ivan_flaendsdal Nybegynder
04. juni 2008 - 09:14 #2
UPS Undskyld.....

Var bare i tvil om hvor det hørte hjemme.....

IVan Flændsdal