Avatar billede petersen7913 Forsker
03. juni 2008 - 16:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Update query med parameter

Jeg har en update query med en parameter:

UPDATE tActivities SET tActivities.StartWeek = DMin("[WeekID]","tActivitiesWeeks","ActivityID = " & pActID)
WHERE (((tActivities.ActivityID)=[pActID]));

Det er pActID, der er spøgelset ;)

Jeg har brug for at kunne kalde min query og give pActID med men hvordan gør jeg det?

Jeg har før brugt DoCmd.OpenQuery pQry
hvor pQry er samme query som ovenfor, men der var pActID angivet med værdien fra et felt (forms! bla bla bla...)

Så hvordan kalder jeg OpenQuery med pActID som parameter?
Avatar billede terry Ekspert
03. juni 2008 - 17:58 #1
Why not run the SQl directly instead of using a query.

Docmd.RunSQL "UPDATE tActivities SET tActivities.StartWeek = " & DMin("[WeekID]","tActivitiesWeeks","ActivityID = " & pActID  )
& " WHERE tActivities.ActivityID = " & pActID
Avatar billede terry Ekspert
03. juni 2008 - 17:59 #2
If you have a field on a from which contains the value of pActID then juste replace pActID with me.NameOfFieldGoesHere
Avatar billede terry Ekspert
03. juni 2008 - 18:28 #3
you can also refere to a field on a form by putting something like

forms!NameOfForm.NameOfField in the Criteria field
Avatar billede petersen7913 Forsker
03. juni 2008 - 19:01 #4
I'll try to run the sql directly.

In my first solution I used the field in a form. But I wants to use it when I'm calling some other code, and then I can't use the form.field.
Avatar billede terry Ekspert
03. juni 2008 - 19:50 #5
You could try having a global variable and then make a function which reads the value of the global variable and returns this to the query.