Avatar billede zantiago Nybegynder
03. juni 2008 - 16:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL Between - måske?

Hej Eksperter,

Jeg har en lille opgave som jeg sidder fast med.

Opgaven er at finde en fragtpris ud fra et postnummer.
I tabellen; DeliveryPrice har jeg derfor 3 felter:
------------------------------------------------------------
[DeliveryPrice]
ZipFrom
ZipTo
Price
------------------------------------------------------------

Jeg regnede med at jeg kunne bruge Between kommandoen i SQL, men der er det en kolonneværdi som skal være between to variable værdier? eller har jeg misforstået noget?

Håber I kan hjælpe...
Avatar billede fennec Nybegynder
03. juni 2008 - 16:21 #1
Det kan du godt:
select * from DeliveryPrice where 3000 between ZipFrom and ZipTo
Avatar billede fennec Nybegynder
03. juni 2008 - 16:23 #2
Men ellers kunne du også bare havet brugt < og >
select * from DeliveryPrice where ZipFrom<=3000 and ZipTo>=3000
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juni 2008 - 16:23 #3
Jep, sådan som du har lavet tabelstrukturen skal det være:

SELECT Price FROM tabel WHERE ZipFrom > værdi AND ZipTo < værdi
Avatar billede zantiago Nybegynder
03. juni 2008 - 16:35 #4
Fik det ikke til at virke med Between, men din kommentar var jo lige til at implementere :-) Takker
Avatar billede fennec Nybegynder
03. juni 2008 - 16:44 #5
Har ellers brugt between metode mange gang i forbindelse med datoer, så jeg kan ikke forstå det ikke virker for dig. Men hvis den anden metode virker så er alt jo godt :o)

.o) <-- One Eyed Jack