Avatar billede sofusok Nybegynder
03. juni 2008 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fra VBA til Excel, vise celleværdi skråstreg celleværdi i Excel

Hejsa

Jeg har en makro i en excel fil som er skrevet i VBA.
I min gamle Excel fil er formlen: ='23.04.08'!$D$18&"/"&'23.04.08'!$B$18
hvilket bliver vist således: 4/2

Hvad skal jeg skrive i VBA for at få vist tilsvarende?
Når jeg skriver
.Cells(næsteRæk, 7) = CStr(aktuelleArk.Range("D18")) & _
            "/" & CStr(aktuelleArk.Range("B18"))            'G

vises blot: 04-feb i Excel - jeg har prøvet at ændre celleformatet, men kan stadig ikke få Excel til at vise 4/2 .
Cellen hvor 4/2 skal vises er del af en tabel (ved ikke om det er nyttig info?)
Er der mon nogen der kan hjælpe? Ved ikke rigtig om det er Excel eller VBA jeg skal finde fejlen i..?
Avatar billede kabbak Professor
03. juni 2008 - 17:31 #1
prøv at lave formatet på cellen om til tekst
Avatar billede sofusok Nybegynder
03. juni 2008 - 23:56 #2
Jeg har forsøgt at løse det ved blot at ændre formatet på cellen..uden held. Når jeg ændrer formatet til tekst skriver excel bare 39482 (noget med antal dage fra 01-01-1900 eller noget i den stil..)..
Jeg kan sagtens få makroen til at hente tallene fra de rigtige celler - problemet er at der skal vises en skråstreg i mellem dem, for eksempel: Der skal laves 4 (celle D18) rapporter og kun 2 (celle B18) er blevet lavet når jeg gør status. Det vil jeg gerne have vist således 4/2  - men som sagt så får jeg vist datoen i stedet..
Avatar billede kabbak Professor
04. juni 2008 - 00:49 #3
.Cells(næsteRæk, 7) = "'" & (aktuelleArk.Range("D18") & "/" & aktuelleArk.Range("B18"))
Avatar billede sofusok Nybegynder
04. juni 2008 - 07:45 #4
Tusind tak for hjælpen! Du skal svare gør jeg kan give dig point ikke?
Avatar billede kabbak Professor
04. juni 2008 - 12:40 #5
et svar ;-))