Avatar billede hlt Juniormester
03. juni 2008 - 13:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Validering af password

hej
Jeg har problemer  med at få min password validering til at virke ordentligt når jeg bruger den indbyggede "create user" kontrol. det har egentligt virket fint indtil jeg begyndte at lave custom oprettelser til brugeroprettelsen (adresse, postnr osv). Før det virkede det fint med at man skulle minimum indtaste 7 karakterer hvor den ene skulle være en Ikke-alphanumerisk karakter.og hvis man ikke gjorde det, fik man en besked. Det er denne besked man ikke får nu. Det eneste der sker hvis man ikke indtaster minimums kravet til passwordet er at siden genindlæses uden at man er blevet oprettet. Så nu er mit spørgsmål, hvordan får jeg valideret på at der er minimum 7 tegn og der må både være bogstaver og tal, samt at der skal være minimum en Ikke-alphanumerisk karakter. Eller kan jeg i config filen beskrive hvordan min password streng skal se ud?
Avatar billede simsen Mester
03. juni 2008 - 15:27 #1
Du skal netop i din config fil beskrive hvordan password formatet skal se ud - her er et eksempel på det:

<!-- Her sættes membership - hvilken password format - om den kræver Ikke alfanumeriske tegn i password - Om login delen kræver Spørgsmål/Svar i bruger oprettelsen -->
        <membership defaultProvider="CustomizedMembershipProvider">
            <providers>
                <add connectionStringName="XXXX" name="CustomizedMembershipProvider" applicationName="/XXXX" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider" passwordFormat="Clear" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" requiresQuestionAndAnswer="false"/>
            </providers>
        </membership>

Der findes flere - forsøg at google dig til de der findes.

mvh
simsen :-)
Avatar billede hlt Juniormester
03. juni 2008 - 17:56 #2
Men jeg synes egentligt at det er ok at man skal bruge minimum 1 Ikke-alphanumerisk karakter. Og jeg har forsøgt mig med at sætte en RegularExpressionValidator, og så der validere om password strengen er god nok. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan valideringen skal se ud.
Her er validerings strengen bare uden at der kræves 1 Ikke-alphanumerisk karakter: ValidationExpression="^[\w]{6,}" Hvis bare jeg kan få sat det ind virker det faktisk efter hensigten.
Avatar billede hlt Juniormester
05. juni 2008 - 09:25 #3
Jeg fandt en anden løsning med regexp istedet for. Men du skal da have point for dit svar alligevel.
Avatar billede ylwen Nybegynder
05. juni 2008 - 10:25 #4
Har du selv lavet en customMembershipprovider? Jeg har brug for en custom mp som også har adresse og postnummer. Er det noget du vil dele?
Avatar billede hlt Juniormester
05. juni 2008 - 15:41 #5
Jeg forsøgte mig med at lave en custom membership provider, men fik det ikke rigtigt til at virke, så jeg lavede det på den anden måde hvor jeg har lavede en ny tabel som gemmer oplysningerne om adresse osv. Og den har så det samme brugerID, så man på den måde "hægter" oplysningerne sammen. Måske ikke den rigtige måde at gør det på, men det virker. Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en custom membership provider.
Avatar billede ylwen Nybegynder
06. juni 2008 - 07:13 #6
det er bare i orden. Jeg har ledt efter tutorial eller noget i den stil, som virkelig kunne forklare og bære en igennem programmering af custom membership provider, men har desværre ikke kunne finde nogen.