Avatar billede jensrud Nybegynder
03. juni 2008 - 10:07 Der er 2 kommentarer

Brug for hjælp med MySql Connector 5.2.2 Profile Provider

Er der nogen som har fået denne til at virke?
Hvis nogen kunne give en trin-for-trin guide ville det være fedt.

Jeg har prøvet flg:

Tilføjede til min web config:
<connectionStrings>
<remove name="LocalMySqlServer"/>
<add name="LocalMySqlServer" connectionString="Data Source=localhost;Database=test;Username=root;Password=xxx;"/>
</connectionStrings>
...
<roleManager defaultProvider="MySQLRoleProvider"/>
<membership defaultProvider="MySQLMembershipProvider"/>
<profile defaultProvider="MySQLProfileProvider">
<properties>
<add name="Name" type="string" allowAnonymous="true"/>
</properties>
</profile>

Tilføjede en reference til både MySql.Data dll og MySql.Web dll.

Min Default.aspx codebehind:

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
if (!IsPostBack)
TextBox1.Text = this.Profile.Name;

}
protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
this.Profile.Name = TextBox1.Text;
}

Fejlmeddelse:

System.Configuration.ConfigurationErrorsException was unhandled by user code
Message="There was an error during profile provider initilization. (C:\\Windows\\Microsoft.NET\\Framework\\v2.0.50727\\Config\\machine.config line 151)"
Source="System.Web"
BareMessage="There was an error during profile provider initilization."
Filename="C:\\Windows\\Microsoft.NET\\Framework\\v2.0.50727\\Config\\machine.config"
Line=151
StackTrace:
ved System.Web.Profile.ProfileBase.InitializeStatic()
ved System.Web.Profile.ProfileBase.Create(String username, Boolean isAuthenticated)
ved System.Web.HttpContext.get_Profile()
ved _Default.get_Profile() i c:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Temporary ASP.NET Files\website2\0e2bc8f4\90dc94b6\App_Web_pf4pwsro.0.cs:linje 0
ved _Default.Page_Load(Object sender, EventArgs e) i c:\Users\Jens\Documents\Visual Studio 2005\WebSites\WebSite2\Default.aspx.cs:linje 16
ved System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e)
ved System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e)
ved System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e)
ved System.Web.UI.Control.LoadRecursive()
ved System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint)
Avatar billede sherlock Nybegynder
03. juni 2008 - 10:22 #1
Prøv at checke din web.config mod den beskrivelse her.
Specielt <clear /> i <providers> sektionerne.

http://www.codeproject.com/KB/database/mysqlmembershipprovider.aspx
Avatar billede jensrud Nybegynder
03. juni 2008 - 16:04 #2
Hjælper desværre ikke at ændre web.config.
Her er min profile setting:

<profile defaultProvider="MySQLProfileProvider">
            <providers>
                <clear/>
                <add name="MySQLProfileProvider"
                    type="MySql.Web.Profile.MySQLProfileProvider, MySql.Web, Version=5.2.2.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=c5687fc88969c44d"
                    connectionStringName="LocalMySqlServer"
                    applicationName="/" />
                </providers>
            <properties>
                <add name="Fornavn" type="string" allowAnonymous="true"/>
            </properties>
        </profile>