Avatar billede zaittam Nybegynder
03. juni 2008 - 07:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find dubletter i MySQL

Hej eksperter!

Jeg har en bruger-database, som er ved at være gammel. Det er ikke altid, jeg har haft tjek i min PHP-kode efter dubletter på e-mail-feltet.

Jeg har med denne forespørgsel

SELECT COUNT( DISTINCT email ) , COUNT( * )
FROM brugere

fundet ud af, at jeg kun har 21611 unikke e-mail adresser, til trods for at jeg har 27234 ialt.

Hvordan kan jeg lave en select, hvor jeg får udskrevet de 6000 mailadresser, der ikke er unikke, samt får at vide hvilke brugernavne (feltet brugernavn) de er tilknyttet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juni 2008 - 08:59 #1
select email,count(*) as antal,group_concat(brugernavn) frmo brugere group by email having antal>1
Avatar billede zaittam Nybegynder
03. juni 2008 - 10:31 #2
Erstattede lige frmo med from, så var jeg kørende.

Tusind tak! Smider du lige et svar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juni 2008 - 10:38 #3
Ja, der skulle også være lidt til dig ;)

Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.

Group_concat er en mysql-ting i nyere versioner. Den findes ikke nødvendigvis i andre SQL-systemer.
Avatar billede zaittam Nybegynder
03. juni 2008 - 10:46 #4
Men det er da sørens smart! Jeg havde ikke hørt om det før..

Tak for hjælpen