Avatar billede mr-mycom Nybegynder
02. juni 2008 - 23:16 Der er 5 kommentarer

Identifier expected

Hej eksperter.

Jeg har problemer med min kode i VB. Jeg får 4 fejl (Identifier expected). Der er en blå streg under de sidste 4 "Private Sub", men siden jeg ikke er en haj til det her aner jeg ikke hvad jeg skal gøre. nogen der kan hjælpe?

Public Class Form1
    Private Sub open()
        OpenFileDialog1.Filter = "Rich Text Files (*.rtf)|*.rtf" 'Type of files able to open, in this case RTF's
        If OpenFileDialog1.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then 'If OK, load the file
            rtb.LoadFile(OpenFileDialog1.FileName)
        End If
    End Sub

    Private Sub save()
        SaveFileDialog1.Filter = "Rich Text Files (*.rtf)|*.rtf" 'Type of files able to save, in this case RTF's
        If SaveFileDialog1.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then 'If OK, save the file
            rtb.SaveFile(SaveFileDialog1.FileName)
        End If
    End Sub
    Private Sub
    SaveToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles SaveToolStripMenuItem.Click 'Onlick Save menu, bring up the save dialog box
        save() 'The sub Save
    End Sub

    Private Sub
OpenToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles OpenToolStripMenuItem.Click 'Onlick Open menu, bring up the open dialog box
        open() 'The sub Open
    End Sub
    Private Sub
FontToolStripMenuItem_Click_1(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles FontToolStripMenuItem.Click 'Onlick Font menu, bring up the font dialog box
        If FontDialog1.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
            rtb.SelectionFont = FontDialog1.Font
        End If
    End Sub

    Private Sub
FontColorToolStripMenuItem_Click_1(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles FontColorToolStripMenuItem.Click 'Onlick Font Color menu, bring up the font color dialog box
        If ColorDialog1.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
            rtb.SelectionColor = ColorDialog1.Color
        End If
    End Sub
End Class
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juni 2008 - 23:26 #1
Du har lavet linieskift efter "Private Sub".. fjern linieskiftet, så der navnet på sub'en kommer efter et mellemrum, efter "Sub"..

Eksempel:

    Private Sub FontColorToolStripMenuItem_Click_1(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles FontColorToolStripMenuItem.Click 'Onlick Font Color menu, bring up the font color dialog box
        If ColorDialog1.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
            rtb.SelectionColor = ColorDialog1.Color
        End If
    End Sub
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
02. juni 2008 - 23:28 #2
Okay thesurfer, men så dukker der ski et andet problem op :(

Handles clause requires a WithEvents variable defined in the containing type or one of its base types.

Hvad gør jeg der. Den gør det ved alle 4.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juni 2008 - 23:38 #3
Nu er VB.NET ikke lige min kop te..

Men det virker som om at de sidste 4 subs faktisk bare er stædfortrædere.. De skulle blive aktiveret når man f.eks klikker på Gem knappen..

Jeg går ud fra, at du har koden fra:

http://wd.spangsolutions.net/tutorials.php?a=view&id=37

Jeg vil tro at man kan få det til at virke uden "Handles"-linien.. dvs, "Handles" plus det den næste parameter (f.eks. "OpenToolStripMenuItem.Click")..
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
02. juni 2008 - 23:50 #4
Det virkede..

Super duper, du har lige redet min programmeringseksamen ;)

Svar venligst :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. juni 2008 - 00:28 #5
Held og lykke med eksamen! :-)