Avatar billede supermoos Nybegynder
02. juni 2008 - 21:29 Der er 5 kommentarer

Ret denne PHP forespørgsel?

Jeg kører dette script på min database:
<?php

    $photo = $_POST['Photo_id'];
    $album = $_POST['Album_id'];

    $getImageCount = mysql_query("SELECT image_count FROM gallery_album WHERE Album_id={$album}") or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_assoc($getImageCount);
    $newImageCount = $row['image_count'] - 1;

    echo "CALC:";
    echo $getImageCount - 1;
    echo "CALCUlATED:";
    echo $newImageCount;
    echo "VAR:";
    echo $row['image_count']-1;

    mysql_query("DELETE FROM gallery_photos WHERE Photo_id={$photo}") or die(mysql_error());
    mysql_query("UPDATE gallery_album SET image_count={$newImageCount} WHERE Album_id={$album}") or die(mysql_error());
?>

Men $row['image_count'] returnerer ingenting? Dette ser jeg ved endt forespørgsel:

CALC:6CALCUlATED:-1VAR:-1

Hvad dælen kan være galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2008 - 21:32 #1
Hvad laver de {} i SQL saetningen ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2008 - 21:38 #2
Du kan ikke udskrive et resultat fra mysql_query ($getImageCount) - eller du kan - giver ingen mening.

At den giver minus 1 skyldes nok at du ikke har rækker med det Album_id. Test fx mysql_num_rows.

(Arne:  http://dk.php.net/manual/en/language.types.string.php#language.types.string.parsing.complex  )
Avatar billede supermoos Nybegynder
02. juni 2008 - 22:06 #3
Det var sørme hurtigt svaret :-)

Arne_v: Det er bare for at indsætte min variabler ($photo og $album) som tidligere defineret, virker fint, mener du der et problem i den måde at gøre det på? Foretrækker den metode da den er kortest umiddelbart.

erikjacobsen: Okay, det var egentlig også bare et forsøg for at se hvad den outputtede.
Jeg fandt ud af at der var en fejl i den query string som blev sendt til mit script, det virker nu :-) Hvordan fungerer det med at give point herinde?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2008 - 22:12 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede supermoos Nybegynder
02. juni 2008 - 22:18 #5
Okay, det var da pænt af dig, jeg takker for hjælpen :-)