Avatar billede snowball Novice
20. juni 2001 - 22:27 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Køb af hub/switch til LAN

Jeg står og skal bruge en lille hub eller switch til et lille lokalt netværk med et par PC\'ere som skal dele en ADSL forbindelse. Jeg har kigget på et par stykker, men kan ikke helt bestemme mig ;)

Jeg sys selv nedenstående lyder til at være et OK køb (kan købes for 650kr.). Er der nogen der kender noget til mærket ?

http://www.x-net.com.tw/main.asp?Item=31&Category=04&Product=04003

Andre forslag modtages meget gerne. De eneste krav er:

1) Den skal ha\' mindst 4-5 porte
2) Den må IKKE larme som et fly der er ved at lette ;)
3) Den må helst ikke koste mere end overnstående produkt
4) Den må meget gerne være 100mbit :)

Snowball
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juni 2001 - 22:35 #1
du kan sagtens bruge den du henviser til, jeg har selv en der hedder Ruby med 8 porte og til nogenlunde samme pris.
Nu kan de ikke larne, der er ingen blæser i, det er blot en lille diskret box der står og blinker når der er trafik på.
Jeg bruger min i forbindelse med et Peer-to-Peer anlæg med 3 PC tilsluttet over hub/switchen og selvfølgelig i forbindelse med Netkort 10/100Mbit samt ADSL.
Alle tre kører som en drøm, en af dem er win98ME, de to andre kører win2k.
Avatar billede jensb Nybegynder
20. juni 2001 - 22:38 #2
bare en hurtig bemærkning...sørg for at købe en der kører både 10 og 100Mbit, da en ren 100Mbit af og til kan være et problem, da den ikke kan køre sammen med 10Mbit produkter
Avatar billede caine.dk Nybegynder
20. juni 2001 - 22:38 #3
prøv denne her det er den jeg har

http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=Act587985

Mvh Caine.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juni 2001 - 22:42 #4
jensb> jeg tror ikke du kan købe en Hub/switch i dag der ikke har 10/100Mbps, det gælder også for netkort, selv de aller billigste.
Avatar billede caine.dk Nybegynder
20. juni 2001 - 22:42 #5
Avatar billede meinhoff Nybegynder
21. juni 2001 - 13:42 #6
Hej Snowball.

Jeg vil give retaxes ret ang. Ruby.

I PC-PRO (husker ikke nummeret)var der en test/review af en switch fra Rubytech, som fik særdeles gode karakterer med på vejen.

Omtalte 10/100mbit switch - 8 ports - kostede ca. 700,-.

Smid IKKE penge ud på en hub - da der ikke er nogen egentlig prisforskel er der ikke længere noget der retfærdiggør at købe en hub.

Meinhoff
Avatar billede snowball Novice
21. juni 2001 - 20:41 #7
Valget faldt på en RUBYtech 10/100Mbps 8 ports Switch :)

Tak for hjælpen :)

Snowball
Avatar billede jensb Nybegynder
21. juni 2001 - 20:58 #8
retaxes >> nå ok...det bare fordi jeg sidder med en lille tåre i øjet hver gang jeg kaster et blik på min dyrt indkøbt Intel 100Mbit HUB, som jeg ikke kan bruge til en skid, fordi min router kun kører 10Mbit.

Så jeg ville bare lige advare ham, i tilfælde af at han ikke vidste mere om netværk, end jeg gjorde da jeg købte min HUB
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2001 - 21:26 #9
jenb> Det kan jeg godt forstå, du må betragte dig selv som pioneer, en der lige har købt noget dyrt isenkram, for 14 dage efter at konstatere at grejet er faldet til det halve!

Takker for points ;o)
Avatar billede jensb Nybegynder
21. juni 2001 - 21:32 #10
Det lyder desværre temmelig bekendt
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2001 - 21:33 #11
Ja, jeg har prøvet det adskillige gange :o(