Avatar billede den-evil Nybegynder
02. juni 2008 - 15:57 Der er 2 kommentarer

hvorfor virker min for-each ikke?

Har et RSS feed, der ser sådanne ud:

<rss version="0.91">
                <channel>
                    <title>Nyeste opskrifter fra WebOpskrifter.dk</title>
                    <link>http://www.webopskrifter.dk</link>
                    <description>Fedtfattige opskrifter til enhver lejlighed, så du altid kan lave lækker slankemad. Her får du hjælp til både dansk og udenlandsk kogekunst - både til hverdag og fest. Få en sundere livstil og opnå varigt vægttab med disse slankeopskrifter.</description>
                    <language>da</language>
                    <copyright>Copyright HEPHEY</copyright>
                    <managingEditor>rss@hephey.dk</managingEditor>
                    <webMaster>rss@hephey.dk</webMaster>
                    <docs>http://backend.userland.com/rss</docs>
                    <item>
                        <title>Sund kartoffelsalat med krydderurter</title>
                        <description>Prøv vores nye fedtfattige opskrift på Sund kartoffelsalat med krydderurter</description>
                        <link>http://www.webopskrifter.dk/madopskrifter/5222/</link>
                    </item>
                    <item>
                        <title>Kyllingeinderfilet med hvidløg og persille</title>
                        <description>Prøv vores nye opskrift på Kyllingeinderfilet med hvidløg og persille</description>
                        <link>http://www.webopskrifter.dk/madopskrifter/5221/</link>
                    </item>
                    <item>
                        <title>Grillede bøffer med grøntsager</title>
                        <description>Prøv vores nye fedtfattige opskrift på Grillede bøffer med grøntsager</description>
                        <link>http://www.webopskrifter.dk/madopskrifter/5209/</link>
                    </item>
                    <item>
                        <title>Hakkebøffer med grønt tilbehør</title>
                        <description>Prøv vores nye fedtfattige opskrift på Hakkebøffer med grønt tilbehør</description>
                        <link>http://www.webopskrifter.dk/madopskrifter/5208/</link>
                    </item>
                    <item>
                        <title>Oksefilet på grill</title>
                        <description>Prøv vores nye fedtfattige opskrift på Oksefilet på grill</description>
                        <link>http://www.webopskrifter.dk/madopskrifter/5207/</link>
                    </item>
                    <item>
                        <title>Panforte konfektkage</title>
                        <description>Prøv vores nye opskrift på Panforte konfektkage</description>
                        <link>http://www.webopskrifter.dk/madopskrifter/5206/</link>
                    </item>
                </channel>
            </rss>

Min XSLT ser sådanne ud, men den udskriver kun 1 item, og ikke 5??

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
    <xsl:output omit-xml-declaration="yes" encoding="UTF-8"/>
    <xsl:template match="/Feedviewer">
        <h3>Mine RSS feeds</h3>
        <xsl:apply-templates select="Feed"/>
    </xsl:template>
    <xsl:template match="Feed">
        <xsl:for-each select="rss/channel/item[position() &gt; 1]">
            <xsl:if test="position() &lt; 6">
                <div class="itemfeed" style="width:200px; padding: 10px 0;">
                    <div class="rss/channel/title">
                        <h1>
                            <xsl:value-of select="rss/channel/item/title" disable-output-escaping="yes"/>
                        </h1>
                    </div>
                    <div class="content">
                        <xsl:value-of select="rss/channel/item/description" disable-output-escaping="yes"/>
                    </div>
            </xsl:if>
        </xsl:for-each>
    </xsl:template>
</xsl:stylesheet>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juni 2008 - 20:29 #1
Er du sikker på, at det ikke skal være ">" i stedet for "&gt"?

Sådan:

<xsl:for-each select="rss/channel/item[position() > 1]">
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juni 2008 - 20:44 #2
Mon ikke at alle dine "&gt;" skal erstattes med ">", og alle "&lt;" erstattes med "<"..?

Med mindre at det er en del af noget tekst..

Eksempel:
Ole siger at 5 er &gt; end 2

Hvilet vil blive udskrevet som:
Ole siger at 5 er > end 2