Avatar billede plusl Nybegynder
02. juni 2008 - 13:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af USB 1.1 til USB 2.0

Hej

Jeg har en Toshiba bærbar, som for nogle måneder siden fik re-installeret Windows XP Proffesional, da der var en masse skidt på computeren der var så godt som umuligt at få væk.

Mit problem er imidlertidig at mine USB-porte ikke kører 2.0 mere, men kun 1.1 (mener jeg det hedder). Jeg har SP 2 og alle andre opdateringer, så jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Når jeg sætter USB-devicen i porten siger den selvfølgelig "This device can perform faster". Når jeg så kigger derinde står der under recommendation:

"The USB Mass-storage device "bla bla bla" You must add a HI-SPEED USB host controller to this computer to  obtain maximum performance"

Hvordan gør jeg det? Det er ret irriterende bl.a. kun at kunne overføre sange over til sin iPod med 0.3MB/sek når jeg var vant til den lå på 3-4MB/sek
Avatar billede Jensen DK Novice
02. juni 2008 - 14:05 #1
Gå i enhedshåndtering og slet alt hvad der har med USB at gøre, genstart derefter din PC og se om ikke det er løst.
Avatar billede thov Forsker
02. juni 2008 - 14:05 #2
Du mangler en USB driver. Den finder du hos Toshiba, udfra modelnr.
Avatar billede peet-49 Novice
02. juni 2008 - 14:08 #3
Er det en ældre XP, mangler den muligvis ServicePack1 eller 2
Avatar billede Jensen DK Novice
02. juni 2008 - 14:19 #4
peet49 læs hvad spørgeren skriver, sp2 0g alle opdateringer.
Avatar billede webdesigner Praktikant
02. juni 2008 - 17:42 #5
ER enig med silbidor
efter at du sletter usb driveren skulle xp selv løse problemet...
Avatar billede plusl Nybegynder
03. juni 2008 - 08:52 #6
Jeg fulgte Silbidor's råd, og det virkede.

Tusind tak for hjælpen
Avatar billede Jensen DK Novice
03. juni 2008 - 13:53 #7
Jeg er glad for at det var løsningen ,tak for point.