Avatar billede madser22 Novice
02. juni 2008 - 13:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

asp <br>

hejsa

Jeg har tekst udtræk fra database. Jeg vil gerne have lavet et <br /> bestemte stedet i teksten, men er virkelig i tvivl om hvor jeg skal sætte det ind før teksten hopper ned??

<td class="vcontent" valign="top">
                                <div class="divvcontent">

                            <%
                            Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
                            rs.Open "SELECT * FROM tblTekst Order by ID", database

                            Response.Write rs.Fields("fldHvem") & "<br>"
                            %>
                                </div>
                            </td>

og her er teksten:

TEC rejser blev startet af David Christiansen i 2002 og har siden været i stor vækst. TEC rejser er kendt for kvalitet, pålidelighed og vores medarbejderer har stor kompetence i at hjælpe vores kunder med at bestille den rigtige rejse. <br />Bla bla
<!-----------Det er fra break jeg gerne vil have et <br />------>

skal jeg gøre det i mit html eller asp eller hvordan?

med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede keysersoze Guru
02. juni 2008 - 13:23 #1
hvad bestemmer hvor de "bestemte steder" i din tekst er?
Avatar billede madser22 Novice
02. juni 2008 - 13:29 #2
tak for det hurtige svar.
Jeg er desværre ikke helt med på hvad du mener:-/

<td class="vcontent" valign="top">
  <div class="divvcontent">

    <%
    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    rs.Open "SELECT * FROM tblTekst Order by ID", database

    Response.Write rs.Fields("fldHvem") & "<br>"
    %>
  </div>
</td>
Avatar billede keysersoze Guru
02. juni 2008 - 13:32 #3
og jeg er ikke helt med på hvad du mener...

Hvordan kommer teksten ned i databasen? fra et textarea eller?
Avatar billede w13 Novice
02. juni 2008 - 13:38 #4
Altså hvis du vil have erstattet "breaks" / linjeskift med "<br />", så skriv:

<td class="vcontent" valign="top">
  <div class="divvcontent">

    <%
    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    rs.Open "SELECT * FROM tblTekst Order by ID", database

    Response.Write Replace(rs.Fields("fldHvem"),vbCrLf,"<br />")
    %>
  </div>
</td>
Avatar billede madser22 Novice
02. juni 2008 - 13:38 #5
:-)
Det kan jeg godt forstå, jeg har lidt svært med det...

jeg har skrevet alt min tekst i Access under fldNavn:
TEC rejser blev startet af David Christiansen i 2002 og har siden været i stor vækst. TEC rejser er kendt for kvalitet, pålidelighed og vores medarbejderer har stor kompetence i at hjælpe vores kunder med at bestille den rigtige rejse.

og det er så Response.Write rs.Fields("fldHvem") & "<br>"

der henviser til det
Avatar billede madser22 Novice
02. juni 2008 - 13:40 #6
Først skriver jeg dette:

TEC rejser blev startet af David Christiansen i 2002 og har siden været i stor vækst. TEC rejser er kendt for kvalitet, pålidelighed og vores medarbejderer har stor kompetence i at hjælpe vores kunder med at bestille den rigtige rejse.

<!--------------Her skal der være breal--------------------->

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
Avatar billede madser22 Novice
02. juni 2008 - 13:44 #7
Jeg har lige lavet et billede upload af det:

http://foto-upload.billedeupload.dk/view-pic.html?img=2498
Avatar billede w13 Novice
02. juni 2008 - 13:53 #8
Men det vi ikke kan forstå er, om "tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst" også står i det felt i databasen eller hvor det kommer fra?

Jeg er heller ikke med på hvad du mener, men uanset hvad burde det være til at klare meget let, tror jeg.
Avatar billede fennec Nybegynder
02. juni 2008 - 13:55 #9
Dvs at i databasen står der dette (altså ikke noget linje skift eller <br> tag):
"TEC rejser blev startet ... den rigtige rejse. Bla bla"
Avatar billede madser22 Novice
02. juni 2008 - 13:58 #10
jep det er helt rigtig at tekst tekst tekst tekst tekst også skal være fra databasen
<br> skal heller ikke stå i databasen, men det er der der skal være et break..

håber i forstår hvad jeg mener
Avatar billede w13 Novice
02. juni 2008 - 14:04 #11
Altså så der står dette i databasen:

TEC rejser blev startet af David Christiansen i 2002 og har siden været i stor vækst. TEC rejser er kendt for kvalitet, pålidelighed og vores medarbejderer har stor kompetence i at hjælpe vores kunder med at bestille den rigtige rejse. tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst"

- hvor "tekst tekst tekst(...)" så er etellerandet der giver lidt mere mening, går jeg ud fra. =)

Hvorfor indsætter du ikke bare et linjeskift i databasen? Det er jo langt lettere. Ellers må du vel replace:

strFind="vores kunder med at bestille den rigtige rejse."
Response.Write Replace(rs.Fields("fldHvem"),strFind,strFind&"<br />")
Avatar billede madser22 Novice
02. juni 2008 - 20:04 #12
jeg vil rigtig gerne sætte et break i databasen, men det er vel ikke bare <br />??
Avatar billede w13 Novice
02. juni 2008 - 21:02 #13
Er det ikke? Hvis det skal vises som linjeskift på en HTML-side, så skal det jo være <br /> hvis du bruger XHTML og <br> hvis du bruger HTML.
Avatar billede keysersoze Guru
02. juni 2008 - 21:15 #14
det kommer dog meget an på hvordan det skal bruges - er man sikker på at data kun skal bruges i miljøer hvor <br> er linieskift (hvilket det fx ikke er i windows applikationer) og at data ikke skal gennem server.htmlencode for at undgå xss så er det fint... men det er klart at foretrække at bruge en miljø-variabel, dvs VbCrLf.
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:24 #15
lukketid?