Avatar billede hlnviv Juniormester
02. juni 2008 - 11:15 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Lave en sletteforespørgsel

Hej eksperter
Jeg vil lave en sletteforespørgsel, men for hele tiden en boks frem hvor der står kan ikke slette fra den tabel kan ikke forstå det virker når jeg køre en udvælg.forespørgsel men ikke når den skal slette den ser sådan her ud i SQL-visning
DELETE [Måleværktøjer Stamdata].*, [Kalibrerings resultater].Interval
FROM [Måleværktøjer Stamdata] INNER JOIN [Kalibrerings resultater] ON [Måleværktøjer Stamdata].[Værktøjs  NR]=[Kalibrerings resultater].[Værktøjs  NR]
WHERE ((([Kalibrerings resultater].Interval)="Kasseret" Or ([Kalibrerings resultater].Interval)="Bortkommet"));
Avatar billede mugs Novice
02. juni 2008 - 11:28 #1
Hvid du ikke kan opdatere i samme forespørgsel som en udvælgesesforespørgsel, er det sandsynligvis dine relationer det er galt med. Måske prøver du at slette i en tabel der kræver relaterede poster i en anden tabel. Prøv at slette i en sådan tabel først.
Avatar billede hlnviv Juniormester
02. juni 2008 - 13:08 #2
kan man ikke slette en post i to tabeler så både posten i tabel1 og der hvor der er relation til post i tabel2 bliver slettet
Avatar billede jkrons Professor
02. juni 2008 - 13:47 #3
Det kan du, hvis du på relationen definerer Kaskadevis sletning. Men pas på. Det er meget nemet at få slettet noget, ved en fejltagelse, og der er ingen "fortrydelsesret".
Avatar billede hlnviv Juniormester
02. juni 2008 - 14:03 #4
takker kan jeg ikke dele point her
hvis ok
Avatar billede mugs Novice
02. juni 2008 - 17:44 #5
OK - Men jkrons skal svare.
Avatar billede jkrons Professor
02. juni 2008 - 23:13 #6
Et svar :-)