Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2008 - 23:21 Der er 2 kommentarer

Sortering efter kommende events ved dato

Hejsa derude!

Jeg har et event system, hvor man kan tilføje en event og herefter bliver eventen lagt ind i en kalender. Udover det så har jeg en side hvor den viser de 4 nyeste tilføjet events, men det ønsker jeg at ændre til de 4 kommende events.

$sql = mysql_query("SELECT * FROM events ORDER BY id DESC LIMIT 4") or die(mysql_error());

Jeg skal altså ha den til at vise de 4 næste events. Det vil sige at hvis det i dag er d. 21/4 2008, så skal den vise de 4 events der er tættest på og opefter. Men samtidig må den heller ikke vise events fra før d. 21/4 2008.

Håber jeg har udtrykt mig selv tydeligt for at I kan forstå det :)
Avatar billede 2c Nybegynder
02. juni 2008 - 15:03 #1
Lidt revolver sql uden editor:

Lad os sige du har et felt der hedder dato.

SELECT top 4 * FROM events
WHERE dato >getdate()
ORDER BY dato
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2008 - 09:20 #2
Erhmm ja, jeg har et felt der heddr date, hvilket jeg selvfølgelig bare rettede i syntaxen, så der stod følgende:

SELECT * FROM events WHERE date >getdate() ORDER BY dato LIMIT 4

Men så skriver den at funktionen getdate ikke eksistere..? Tanken var ellers god nok tror jeg, bare ikke den rigtige syntax..