Avatar billede kack Nybegynder
01. juni 2008 - 17:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

dage mellem to datoer

Hej folkens. Har lånt et lille script her fra siden.

$startdato = $data['dato'];
$slutdato = date("d-m-Y");
$start = strtotime($startdato);
$slut = strtotime($slutdato);
$diff = $slut-$start;

$t_minutter = floor($diff/60);
$t_timer = floor($t_minutter/60);

$dage = floor($t_timer/24);

echo " <br><br>Imellem <b>$startdato</b> og <b>$slutdato</b> er der:<br>";
echo "Der er $dage dage";

Der er bare noget jeg ikke helt forstå. For hvis jeg har datoen 01-06-2008 i min database trukket ud med $data['dato'], og det er den 01-06-2008 i dag. Hvorfor siger den så der 403 dage mellem de to datoer? Det giver ingen mening for mig.

Hjælp modtages med kyshånd
Avatar billede kack Nybegynder
01. juni 2008 - 17:17 #1
oh.. tror måske selv jeg har fundet fejlen. Det fra min database bliver udskrevet som 01/06/2008 mens datoen i dag bliver udskrevet som 01-06-2008.
Avatar billede kack Nybegynder
01. juni 2008 - 17:19 #2
Ja sørme så. Undskylder for at fylde pladsen op her på siden, med dumme spørgsmål :S