Avatar billede claus_lind Praktikant
01. juni 2008 - 15:22 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Demo kode/base

Har et ønske om at kunne lave følgende funktionalitet.

Bruger har et felt hvori der indtastes en del af et felt i en tabel, en listen skal derefter indeholde de records hvor det indtastede er en del af.
Eks.
records i tabel indeholder følgende data
rec.1 :andehus
rec.2 :hundehus
rec.3 :hundetegn

i indtastningsfeltet tastes "h" (der sættes så i koden* foran og bagefter). nu vises rec 1+2+3.
Så tastes "hu" rec 1+2+3 vises
Så tastes "hun" rec 2+3 vises
og så videre.
Hvad og hvordan Fileter ? SQL ? eller?

Hilsen Claus
Avatar billede claus_lind Praktikant
01. juni 2008 - 15:25 #1
Hvad og hvordan Fileter ? SQL ? eller? =
Hvad og hvordan filter? SQL? eller?
Avatar billede fdata Forsker
01. juni 2008 - 19:16 #2
Du kunne "smage" på hvad brugeren indtaster - tegn for tegn - noget i retning af:

Tekst1 er indtastningsfeltet
DinSubform er - tjah - subformen

Private Sub Tekst1_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
  Me.Refresh
  If IsNull(Me.Tekst1) Then
    Me.DinSubform.Form.RecordSource = "SELECT * FROM DinTabel"
  Else
    Me.Tekst1.SelStart = Len(Me.Tekst1)    'Flyt markøren, så der ikke overskrives
    Me.Tekst1.SelLength = 0
    Me.DinSubform.Form.RecordSource = "SELECT * FROM DinTabel WHERE DitFelt Like '*" & Me.Tekst1 & "*'"
  End If
  Me.DinSubform.Requery
End Sub
Avatar billede claus_lind Praktikant
02. juni 2008 - 21:52 #3
Har prøvet. Kan ikke få det til at virke  :( Kan heller ikke få et breakpoint inde i koden til at blive trikket.
Har lige skiftet til Access 2007, så der er jo nok et eller andet der ikke er rigtigt i en eller anden indstilling.

Claus
Avatar billede fdata Forsker
02. juni 2008 - 22:32 #4
Hm. Har ikke mulighed for at tjekke 2007 lige nu. Prøver at se på det i morgen, hvis der ikke er andre bud.
Avatar billede fdata Forsker
03. juni 2008 - 21:51 #5
Har lige tjekket det i 2007 - og det fungerer på nøjagtig samme måde som i 2003.
Er du sikker på at du har lagt koden i KeyUp?
Avatar billede claus_lind Praktikant
04. juni 2008 - 10:03 #6
Kan / vil du sende det som du har testet til mig?
Så vil jeg se om det virker hos mig

claus at fam-lind.dk

Hilsen Claus
Avatar billede claus_lind Praktikant
05. juni 2008 - 21:10 #7
Har fundet fejlen. Det var en sikkerhedsindstilling. læg et svar så jeg kan give point

Claus
Avatar billede fdata Forsker
06. juni 2008 - 21:53 #8
Tjah. Der er jo altid en forklaring  ;o)
Avatar billede fdata Forsker
09. juni 2008 - 23:00 #9
Takker for point  ;o)