Avatar billede zin Nybegynder
31. maj 2008 - 13:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

At oprette standard dokumentmapper?

Goddag!
Jeg har nyligt partitoineret min harddisk for at opsplitte den i et "program"drev og et "dokument"drev. Mit problem er at windows (vista) har oprettet de standard-mapper til dokumenter, billeder etc., på det drev jeg ønsker som "program"drev. Jeg har mine dokumentmapper liggende på "dokument"drevet og ønsker at "fortælle" windows at det er disse der skal være standardmapperne til dette, således at det fx er dem der vises som links i start menuen.
Måske lidt trivielt, men jeg kan simpelthen ikke finde det! :)

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede coderdk Praktikant
01. juni 2008 - 05:59 #1
På engelsk: Højreklik på "My documents"-mappen, i "Target"-tab'en klik "Move..." vælg den placering du ønsker for dokumenterne, eller blot indtast stien i feltet "Target".
Avatar billede coderdk Praktikant
01. juni 2008 - 06:00 #2
Ah Vista! Jeg tror vist det er nogenlunde det samme! Jeg kører kun vista på arbejdet, så jeg kan ikke lige checke det nu ;)
Avatar billede zin Nybegynder
01. juni 2008 - 13:34 #3
Jeg kan ikke finde den "Target"-tab du nævner, skal den vises i det pane der dropper ned når man højreklikker på mappen?
Avatar billede coderdk Praktikant
01. juni 2008 - 14:42 #4
Nej, den er under Properties/Egenskaber i den...
01. juni 2008 - 16:18 #5
<coderdk>: Du forveksler det vel med XP's metode ? Sådan er det nemlig ikke med min Vista !
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 16:21 #6
H-klik på de pågældende mapper fx Dokumenter og vælg Egenskaber.

Vælg fanebladet Placering og angiv den ønskede placering.
01. juni 2008 - 19:30 #7
... når ja - og tilsvarende trix med
* Documenter
* Billeder
* Videoer
* Favoriter
* Musik
* Hentede filer
* Gemte spil
* ...
05. juni 2008 - 10:36 #8
<zin>: Skal du vide mere ?
Avatar billede zin Nybegynder
06. juni 2008 - 02:13 #9
Nej tak, det hjalp, giv mig et svar ! post et svar !
06. juni 2008 - 18:33 #10
(Det må være <coderdk> !)
Avatar billede coderdk Praktikant
06. juni 2008 - 19:10 #11
hvis ikke det var mig, så del dem ud til andre og afvis mig :D