Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
30. maj 2008 - 11:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mellemrum i streng

Hej

Jeg er ved at tilføje nogle billeder elementer dynamisk til en web app. Her er lidt kode

foreach (string fl in Directory.GetFiles(HttpContext.Current.Server.MapPath("Galleries/" + path)))
        {
            Image img = new Image();
            img.ID = fl;
            img.ImageUrl = fl;
            pnlRight.Controls.Add(img);
            System.Diagnostics.Debug.WriteLine(fl);
        }

Den tilføjer også fint, alle billed elementerne fra den valgte mappe. Men de indeholde ikke noget, der er noget galt med den path der står i hvert billede. Den kan f.eks se sådan her ud i IE

file:///C:/Documents%2520and%2520Settings/Administrator/Dokumenter/Visual%2520Studio%25202005/WebSites/Gallery/Galleries/Det%2520virker/images.jpg

Strengen ser sådan her ud i min output box i VS
C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\Visual Studio 2005\WebSites\Gallery\Galleries\Det virker\images.jpg

Hvordan kan jeg få det til at virke?
Avatar billede lasserasch Juniormester
30. maj 2008 - 11:31 #1
1. Dit link har en absolut sti på din pc. Det dur ikke.
2. Hvor definerer du "path" ?
3. Hvor definerer du Directory?

/Lasse
Avatar billede Syska Mester
30. maj 2008 - 11:37 #2
Problemet er vel bare at du smider en "normal" stil efter dine billede object hvor du skulle have en webpath ...

~/Gallery/Det virker/images.jpg ... så kan din image control godt finde ud af det ....
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
30. maj 2008 - 11:50 #3
path er et argument som metoden tager. Directory ligger under System.IO

Buzz hvordan får jeg den så til at smide en webpath?
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
04. juni 2008 - 15:31 #4
Er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
11. juni 2008 - 09:10 #5
Prøver at omformulere spørgsmålet i en ny tråd. Lukker