Avatar billede charley78 Novice
30. maj 2008 - 08:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

vedr. include der gemmer nederste 80% af bogstaver

i for længelse af spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/832871.

Koderne er gemt i php under navnet topmenu.inc.php i notepad.
Jeg har både prøvet at gemme med ANSI og med utf-8, og jeg kan ikke finde ud af fremgangsmåden for at undgå at menuen næsten ikke kan ses.
Det drejer sig om menuen til højre under det lille foto i højre side af banneret.

Se www.yes-yes.dk/LotteArnsbjerg/kursus/kontakt.php
Avatar billede quercus Nybegynder
30. maj 2008 - 13:49 #1
Det er dit CSS den er gal med....
Prøv med noget: height:100px; på dit <div id="topmenu">
Avatar billede charley78 Novice
30. maj 2008 - 15:15 #2
- det må næsten være noget andet. Jeg har 3 forskellige css'er til sidernes frskellige layout, og den er jo pludselig gal med alle sider på kursus-delen af http://www.yes-yes.dk/LotteArnsbjerg/, mens hele perforance-delen er ok.
De to afdelinger tager vel at mærke udgangspunkt i samme css-layout!

kan jeg selvfølgelig godt, men det underligt at css'en på kursus-siden performance skulle være
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2008 - 20:54 #3
<ole>

"det må næsten være noget andet" >> sikkert, men 'næsten' kan ikke bruges til noget, når man taler kode! I stedet for at diskutere, bør du bare prøve - for når man spørger, er det vel fordi, man ikke kender årsagen  ;o)

Skulle du endelig være i tvivl, kan du jo lynhurtigt teste quercus' helt korrekte svar ved at skrive dette i adresselinjen og trykke 'Return':
    java script:document.getElementById("topmenu").style.height="50px";void(0)

Du kunne også læsekikke i din CSS. Der har du sat div'et, som indeholder listen, til at skulle være 20px højt. Det er i hvertfald ikke nok til et ul-element, du ikke har fjernet padding/margin fra  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede charley78 Novice
03. juni 2008 - 22:35 #4
tak, det var rigtigt. Jeg rettede fra 20px til 40 og voila!
Da jeg synes det var meget underligt ledte jeg lidt mere, og så viste det sig at jeg helt skulle fjerne højden.. så var det overnsstemmelse.

TAK :o)
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2008 - 15:29 #5
Selvtak  ;o)
Avatar billede charley78 Novice
04. juni 2008 - 15:53 #6
Er I også skrappe til div-tags og css. Jeg har et spørsgmål hængende i luften! :o)
http://www.eksperten.dk/spm/833729