Avatar billede aereon Nybegynder
30. maj 2008 - 08:15 Der er 7 kommentarer

Form submit - send mail

Mornings!

Jeg kører en lille eventlog for vores site's servere, hvor vores driftsflok lige ka poste et kort kommentar om hva der har været sket og hva de har pillet ved. Nu ku jeg så godt tænke mig at den form submit samtidig også sender nye kommentarer afsted som mail, når en supporter smider en kommentar ved tryk på Submit/Gem.

Til gengæld er jeg riiimelig rusten til ASP efterhånden, så.. Nogen der kan hjælpe? :)

Herunder er form koden..

<form name="logform" action="eventlogedit.asp" method="post">
<input type="hidden" name="savemarker" value="1" >
<input type="hidden" name="server<% response.write serverid %>" value="on" >
<p><input type="text" name="description" id="logmessage" size="50" /> <select name="viewpolicy">
<option value="T">Techies</option>
<option value="S">Supps</option>
</select> <input type="submit" value="Gem" />
<%
response.write "<a href=""eventlogedit.asp?serverid="+cstr(serverid)+""">Avanceret</a></p>" & vbcrlf
%>
</form>
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
30. maj 2008 - 08:52 #1
man bruger et mail komponent som er installeret på serveren - de fleste har Jmail

sæt dette ind i filen eventlogedit.asp og ret ved
JMail.ServerAddress - JMail.Sender og modtager email

<%
logmessage = request("logmessage")
viewpolicy = request("viewpolicy")
mail_tekst = "Message: " & logmessage & "<br>" & logmessage

if viewpolicy = "T" then
modtager_email = "techies@test.dk"
else
modtager_email = "supps@test.dk"
end if

Set JMail = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")

' This is my local SMTP server
JMail.ServerAddress = "smtp.her skal du sætte din udbyder ind.dk"

' This is me....
JMail.Sender = "dinemailadresse@test.dk"
JMail.Subject = "email overskrift"
JMail.ContentType = "text/html"

JMail.AddRecipient modtager_email

JMail.Body =  mail_tekst
JMail.Priority = 3

antal = antal + 1

JMail.Execute
  If antal = 1 then
      Tjek = "<br><br>Der er sendt en email til " & modtager_email
    Else
      Tjek = "Der er fejl på vores mailserver - der er ikke sendt en email!"
    End If
  JMail.ClearRecipients
Avatar billede aereon Nybegynder
02. juni 2008 - 09:56 #2
Hej mitbrugernavn og tak for svar :)

Gjorde som du sagde og fik følgende resultat:
---------------------------------------------

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/support/servere/eventlogedit.asp, line 32
---------------------------------------------

Linje 32 er "JMail.Execute"
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
02. juni 2008 - 10:36 #3
lige for god ordens skyld så har du rettet disse steder

JMail.ServerAddress - JMail.Sender og modtager email

du skal også tjekke at din udbyder har Jmail installeret på den server hvor dit webhotel ligger.
Avatar billede aereon Nybegynder
02. juni 2008 - 10:48 #4
Ja, jeg rettede følgende:

JMail.ServerAddress
JMail.Sender
modtager_email (x2)
JMail.Subject

Der er JMail installeret :)
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
02. juni 2008 - 11:40 #5
det er denne linie der er noget galt på
JMail.ServerAddress = "smtp.her skal du sætte din udbyder ind.dk"

du skal nok forhører dig hvilken serveraddress du skal skal bruge til Jmail hos din hoteludbyder - hvem er din udbyder ?
Avatar billede aereon Nybegynder
05. juni 2008 - 12:14 #6
Hejsa :)

Det lykkedes så nu - efter nogle forsøg. Beskeden kommer på eventloggen som den skal og der sendes også korrekt mail ud. Til gengæld er indholdet af mailen kun "Message:" :/
Avatar billede aereon Nybegynder
06. juni 2008 - 14:16 #7
Andre bud??