Avatar billede rickie Juniormester
29. maj 2008 - 22:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Insert med loop

Hej,

Har nogle inputbokse som henter i en database med en loop funktion som virker fint.

<%Do While Not Rs.EOF%>
<input type="text" name="kptName" size="10" value="<%=rs("kptName")%>">
<%Rs.MoveNext
Loop%>

<...name"kptName"...> får en værdi fra DB feks. Fornavn, Efternavn etc.

Nu til mit spm. Jeg vil nu gerne lave en insert med en loop (?) som så skriver til DB.

Feks:
Felt  = "kptName" som blive sat til "Fornavn" med...
...Værdi - "Peter"
Felt  = "kptName" som blive sat til "Efternavn" med...
...Værdi - "Peter"
Osv.

Har haft dette spm på Eksperten tidligere men uden held med svar. Smider 100 points på spil og håber på mere held :-)

Det er en Access DB jeg bruger. Kan poste min kode ved ønske.

Mvh Rickie
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2008 - 22:38 #1
vil det ikke blive lidt nemmere hvis hvert formfelt fik hver deres name?
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
30. maj 2008 - 08:38 #2
du skal give hvert formfelt unik navn

<%
a = 0
Do While Not Rs.EOF

%>
<input type="text" name="kptName_<%=a%>" size="10" value="<%=rs("kptName")%>">
<%
a = a + 1
Rs.MoveNext
Loop
%><input type="hidden" name="antal"  value="<%=a%>">

der hvor du så indsætter laver du så et loop
antal = request("antal")
for aa = 0 to int(antal)
response.write request("kptName_"&aa) & "<br>"
next

'jeg udskriver det bare her du kan selv sætte det i databasen
Avatar billede rickie Juniormester
30. maj 2008 - 10:00 #3
Tak for det! Lige det jeg skal bruge - tusind tak! :-) Udskriften af kptName virker perfekt, men jeg har lidt problemer med Inserten. Her er min kode:

<%ElseIf Request.QueryString("Department") = Department AND Request.QueryString("DateChoice") = DateChoice Then%>

<table border="0" cellspacing="5" cellpadding="2" widht="940" height="65">
    <tr>
<td width="235" height="65" class="Chk"><div class="DB1ChkText1">1</div><div class="DB1ChkText2">Vælg afdeling</div><div class="DB1Chk"></div><div class="BoxNumber1"><!-- #Include File="DBDepartment.asp" --></div></td>
<td width="235" height="65" class="Chk"><div class="DB2ChkText1">2</div><div class="DB2ChkText2">Vælg afdeling</div><div class="DB2Chk"></div><div class="BoxNumber2"><!-- #Include File="DBDate.asp" --></div></td>
<td width="235" height="65" class="Act"><div class="DB3ChkText1">3</div><div class="DB3Act"></div></td>
<td width="235" height="65" class="Act"><div class="DB4ChkText1">4</div><div class="DB4Act"></div></td>
    </tr>
</table>

    <Form method="post" action="index.asp?Department=<%=(Department)%>&KPI=Add">

        <%SQL = "SELECT * FROM tblKPIType WHERE depDepartment = '"&Request.QueryString("Department")&"'"
        Set RecSet = Connect.Execute(SQL)%>

        <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="483" height="600" class="DivLeftMain BorderOrange">
        <tr>
            <td width="200" height="30" valign="top" class="FontColorRed"><p><b><%=(Department)%></b></p></td>
            <td width="283" height="30" valign="top"><p></p></td>
        </tr>
        <tr>
            <td width="200" height="30" valign="top"><p>Valgt dato:</p></td>
            <td width="283" height="30" valign="top"><p><input type="text" name="Date" size="12" value="<%=(DateChoice)%>"></p></td>
        </tr>

        <%
        a = 0
        Do While Not RecSet.EOF
        %>

        <tr>
            <td width="200" height="30" valign="top"><p><%=RecSet("kptNameShow")%></p></td>
            <td width="283" height="30" valign="top"><p><input type="text" name="kptName_<%=a%>" size="12" value=""></p></td>
        </tr>

        <%
        a = a + 1
        RecSet.MoveNext
        Loop
        %>

        <tr>
            <td width="483" valign="top" colspan="2"><p><input type="submit" value="Gem">&nbsp;<input type="reset" value="Afbryd"><input type="hidden" name="antal" value="<%=a%>"></p></td>
        </tr>
        </table

    </form>

<%End if%>

<%If Request.QueryString("Department") = Department AND Request.QueryString("KPI") = "Add" Then

    antal = request("antal")
    for aa = 0 to int(antal)
    SQL = "INSERT INTO tblKPI (kpiDate, depDepartment, kptName) VALUES('" & Request.Form("Date") & "', '"&(Department)&"', '" & Request.Form("kptName_"&aa) & "')"
    response.write request("kptName_"&aa) & "<br>"
    next
    Response.Write "KPI er registreret for <b>" & (Department) & "</b>"

End if%>
Avatar billede rickie Juniormester
30. maj 2008 - 10:12 #4
Hov havde lige glemt att connecte til DB men det er rettet nu
Set RecSet = Connect.Execute(SQL)

...virker dog stadig ikke.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
30. maj 2008 - 10:37 #5
hvad er dette - <Form method="post" action="index.asp?Department=<%=(Department)%>&KPI=Add">

skal der ikke stå <Form method="post" action="index.asp?Department=Department&KPI=Add">

og så i denne linie

If Request.QueryString("Department") = "Department" AND Request.QueryString("KPI") = "Add" Then

Response.Write "KPI er registreret for <b>" & Request.QueryString("Department")  & "</b>"
Avatar billede rickie Juniormester
30. maj 2008 - 11:14 #6
Har fået det til at virke - perfekt! Mange tak for hjælpen!
Her har du dine velfortjente points :-)

    antal = request("antal")
    for aa = 0 to int(antal)
    SQL = "INSERT INTO tblKPI (kpiDate, depDepartment, kptName, kptValue) VALUES('" & Request.Form("Date") & "', '"&(Department)&"', '" & Request.Form("kptName_"&aa) & "', '" & Request.Form("kptValue_"&aa) & "')"
    Set RecSet = Connect.Execute(SQL)
    next
    response.write request("kptName_"&aa) & "<br>"
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
30. maj 2008 - 11:36 #7
super - og takker - god weekend