Avatar billede fjumseren Nybegynder
29. maj 2008 - 20:02 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

PHP-Fil upload til TDC Webmore.

Ok. Min problemstilling er således:

Jeg bruger FCKeditoren til at styre et micro CMS system jeg har lavet i PHP.

Systemet virker smukt på flere andre servere uden behov for ændring i koden.

MEN: Den grumme TDC Webmore som hoster en af mine kunders/brugeres hjemmeside vil ikke lade mig uploade filer til webpladsen.

Kort fortalt fortæller den mig at jeg ikke må skrive til stien (som åbenbart er en konstant skiftende $varibel) ved TDC.

I første omgang troede jeg at det bare var tale om FCKeditorens automatisering (den finder selv stier og den slags) der ikke var kompatibel med TDC's måde at ordne deres systemer på så jeg brugte ufattelig lang tid på at finde ud af hvorledes stisystemet var opbygget så jeg kunne tilpasse editored. Lige lidt hjalp det.

Istedet for skrev jeg en individuel Fil upload som jeg så forventede ville klare problemet.

Men ak. Igen får jeg bare fejl.

Mit spørgsmål er således: Er der en derude der har anvendt FCK editoren eller tilsvarende WYSIWYG editor eller måske selv skrevet sin egen fil-upload script der virker sammen med TDC webmore?

Jeg ville sætte meget pris på en løsning til dette problem da min kunde ikke har interesse i at skifte webhotel desværre.
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. maj 2008 - 08:06 #1
Har du prøvet en helt standard upload ala: http://www.eksperten.dk/artikler/1098
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2008 - 20:42 #2
<ole>

- og har du mon husket at sætte rettigheder på mappen, du vil uploade til?

/mvh
</bole>
Avatar billede fjumseren Nybegynder
02. juni 2008 - 07:39 #3
#1: Den ligner meget min egen upload fil. Men jeg prøver lige alligevel. Det skader jo ikke. Tak!

#2: Jeps. Alle mapper har haft en 0777 CHMOD indstilling. Det var nemlig min første tanke hvor problemet kunne ligge... men desværre ikke.

Med mine erfaringer med TDC siger mig at de sagtens kan have fundet ud af at blokere bruger uploads.
Avatar billede fjumseren Nybegynder
02. juni 2008 - 08:22 #4
Ok. Har afprøvet foreslået script. Ingen effekt. For at være sikker har jeg afprøvet det på mit eget hosting (one.com). Der virker det fint ligesåvel som det virker fint i mit lokale udviklings miljø.

Dette vil altså sige at det er et problem der er unikt for tdc
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. juni 2008 - 08:34 #5
Det kan da ikke være rigtigt.
Hvad hvis du retter:

$uploadDir = 'upload/';
til:
$uploadDir = getcwd() . '/upload/';
Avatar billede fjumseren Nybegynder
02. juni 2008 - 09:20 #6
Prøver jeg lige.
Avatar billede fjumseren Nybegynder
02. juni 2008 - 09:31 #7
Niks. Resultat er det samme.

Jeg får en sti der svarer meget godt til den sti jeg får via FTP programmet, ved at lave en echo på getcwd() men selv ved at taste den manuelt og forskellige variationer af stien men uden resultat.
Avatar billede drbean Nybegynder
02. juni 2008 - 09:51 #8
Er det en mappe du har oprettet via Fckeditoren du prøver at upload til?
Avatar billede fjumseren Nybegynder
02. juni 2008 - 09:53 #9
nej... Har oprettet den selv. FCK editoren kan ikke selv oprette mapper heller, går ud fra at denne problemstilling er direkte relateret til min situation.
Avatar billede drbean Nybegynder
02. juni 2008 - 10:31 #10
Uden at være sikker så kunne det lyde som om safemode er slået til på TDCs server. Det kan drille en del i FCKEditoren.

Men ved safemode slået til kan man godt oprette mappe, men man kan ikke upload til disse bagefter.

Men det er da et forsøg værd at se om det er det.
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. juni 2008 - 10:34 #11
Som drbean er inde på, prøv at lav nogle tests.
Kan du oprette en mappe?
Kan du oprette en fil?
Prøv lige forskellige ting.
Husker du at sætte chmod 777 på mappen? (og slår det rent faktisk igennem)
Avatar billede fjumseren Nybegynder
02. juni 2008 - 10:43 #12
Problemstillingen er at det ikke kun er FCKeditoren der er problemer med, det er alle de metoder til filupload jeg har prøvet ink. den der er nævnt ovenfor.

Jeg har lige kontrolleret rettighederne via et andet FTP program og de står til 0777.

Vedr. Safemode: Det er ikke lige pt. noget jeg har arbejdet med. One.com er mit foretrukkende webhotel og de har angiveligvis safemode slået til, men har aldrig haft den type problemer.

Er der et script jeg kan kontrollere om safemode er slået til med?
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. juni 2008 - 10:46 #13
<?php
phpinfo();
?>
Avatar billede fjumseren Nybegynder
02. juni 2008 - 12:00 #14
Ok. Safemode er slået til...

Men igen, det er det også på one.com og der har jeg ikke nogle problemer... er der andet jeg skal se efter?
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. juni 2008 - 12:29 #15
fjumseren: Nu er det ikke fordi jeg ikke tror dig, men ville det være muligt at få lov at teste noget kode direkte mod dit tdc webmore web hotel ?
Du kan jo evt. kontakte mig på msn: jakobdo {at} hotmail [punktum] com
Avatar billede fjumseren Nybegynder
03. juni 2008 - 14:22 #16
Har lige spurgt min kunde. Han Ønsker ikke at jeg giver andre adgang til webhotellet desværre.

Hvad er det du gerne vil teste da?
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juni 2008 - 15:42 #17
En simple upload og se om ikke man kan få det til at virke.
Avatar billede fjumseren Nybegynder
25. juni 2008 - 15:18 #18
Hej. Undskyld jeg ikke har været til at svare. Har fået ny forbindelse.

Anywho. Har lige forsøgt at overtale ham. Men desværre ikke.

Skal lige vide: Anvender PHP-Uploads passive mode til upload? for så er det det der er galt!
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. juni 2008 - 15:28 #19
Det ved jeg sgu ikke! :o)
Avatar billede fjumseren Nybegynder
01. juli 2008 - 13:44 #20
Det var det.

Passive upload = "Fy Fy" på webmore. Det tog lidt tid men jeg fik det da til at virke.

De der har forsøgt at komme med svar kan droppe et, så fordeler jeg point.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. juli 2008 - 13:56 #21
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juli 2008 - 14:25 #22
Takker for point.
Avatar billede fjumseren Nybegynder
03. juli 2008 - 15:58 #23
U Welcome. Siden der ikke var andre der meldte sig fik du så dem alle.

Men under alle omstændigheder skal i alle have tak for jeres ulejlighed.