Avatar billede dudesicko Novice
29. maj 2008 - 18:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Access connection, men der er en fejl hmm

Jeg får en fejl når jeg bruger denne connection, men forstår ikke hvorfor jeg får den fejl, håber en kan give et hint hvad der er galt.

ADODB.Connection error '800a0e78'
Operation is not allowed when the object is closed.
/logind.asp, line 6

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("../database/database.mdb")
strSQL = "select* from nyheder ORDER BY ID DESC"
set rs = Conn.execute(strSQL)

if rs.EOF then
Response.write "<font face=""Arial"" size=""2"">Der er ingen nyheder</font>"
else
Do Until rs.EOF
%>
<center>

<table style="width: 600px" class="style1">
    <tr>
        <td style="border: 1px solid #D1D1D1; font-size: x-small; width: 80px; background-color: #E9E9E9;"><%=RS("dato")%></td>
        <td style="border: 1px solid #D1D1D1; font-size: small; background-color: #E9E9E9;">
        <%=RS("overskrift")%></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="font-size: x-small" colspan="2"><%=RS("Nyhed")%></td>
        <%=Replace(Request.Form("Nyhed"),VbCrLf,"<br>")%>
    </tr>
</table>
<br>
</center>

<%RS.MoveNext
Loop
end if

Conn.Close
Set Conn = Nothing%>
Avatar billede dudesicko Novice
29. maj 2008 - 18:45 #1
Ah ja glemte at sige, på en anden side kører den perfekt uden fejl, så flyttede jeg den til en anden side hvor den oprindelig skal være, og så kom der fejl, har ikke rettet noget eller lavet noget om.
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2008 - 18:51 #2
Det ville undre mig meget hvis ovenstående virker på noget som helst tidspunkt - for det som du kalder strDSN bliver aldrig brugt og dermed aner din kode ikke hvilken database eller hvilken fil det drejer sig om.

Dette vil nok være mere korrekt;

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("../database/database.mdb")
strSQL = "select * from nyheder ORDER BY ID DESC"
set rs = Conn.execute(strSQL)
Avatar billede dudesicko Novice
29. maj 2008 - 18:53 #3
Ah for satan, du er en skat :)
Det virker nu, send lige et svar tak :)
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2008 - 19:20 #4
svar