Avatar billede a55830 Praktikant
29. maj 2008 - 16:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

udtræk fra database , med flere var.

Hej Igen

nå nu er problemet at jeg skal trække noget ud af min  kallender DB.

ud fra den nuværende og den næste.

$dd og $ddd laver måned og $aa laver år

men hvordan får jeg den til at hente det ud

jeg bruger LIKE $tot , men det virker kun med den ene

og jeg får jo også et problem ved december/årsskifte

håber der er en der kan hjælpe

Thomas
<?php

$dd = date("m");
$ddd = date("m")+1;
$aa = date("Y");
$tot = "'" . $aa . "-" . $dd . "%'";
$tot1 = "'" . $aa . "-0" . $ddd . "%'";
$con = mysql_connect("localhost","root","cDYfvDHj");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }
mysql_select_db("Spejder", $con);

$sql = mysql_query("SELECT dates.date, dates.event_id, events.title, events.event_id FROM dates, events WHERE dates.event_id = events.event_id AND date LIKE $tot");
Avatar billede a55830 Praktikant
29. maj 2008 - 16:54 #1
har selv fundet noget af det men den blander det hele sammen
se på www.taastrupspejder.dk og der er i højre side

linien er rettet til med ()
$sql = mysql_query("SELECT dates.date, dates.event_id, events.title, events.event_id FROM dates, events WHERE dates.event_id = events.event_id AND (date LIKE $tot OR date LIKE $tot1) ORDER BY dates");
Avatar billede a55830 Praktikant
29. maj 2008 - 17:03 #2
Nå løste det med at det stod blandet men har stadigvæk det problem med at når året skifter

her er rettelsen:
$sql = mysql_query("SELECT dates.date, dates.event_id, events.title, events.event_id FROM dates, events WHERE dates.event_id = events.event_id AND (date LIKE $tot OR date LIKE $tot1) ORDER BY date ASC");
Avatar billede a55830 Praktikant
29. maj 2008 - 19:42 #3
nå ja fandt selv løsningen hele scriptet kommer her:

<?php

$dd = date("m");
if ($dd==12)
        $ddd = 1;
    else
        $ddd = date("m")+1;
$aa = date("Y");
if ($dd==12)
        $aaa = date("Y")+1;
    else
        $aaa = date("Y");
$tot = "'" . $aa . "-" . $dd . "%'";
$tot1 = "'" . $aaa . "-0" . $ddd . "%'";
$con = mysql_connect("localhost","xxxxxxxxxx","xxxxxxxxx");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }
mysql_select_db("Spejder", $con);

$sql = mysql_query("SELECT dates.date, dates.event_id, events.title, events.event_id FROM dates, events WHERE dates.event_id = events.event_id AND (date LIKE $tot OR date LIKE $tot1) ORDER BY date ASC");

echo "<table border='0' width='100%' cellspacing='0' cellpadding='2'>
        <tr>
            <th>Dato/Kl.</th>

            <th>Event</th>
        </tr>";

while($row = mysql_fetch_array($sql))
  {
  echo "<tr>";
echo "<td>" . $row['date'] . "</td><td><a href=\"#\" onclick=\"window.open('kalender/show_event.php?id=" . $row['event_id'] . "','subWindow','height=400,width=600,top=162,screenY=162,left=340,screenX=340,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=no,alwaysLowered=no,alwaysRaised=no,dependent=no,hotkeys=no,titlebar=no,z-lock=no,fullscreen=no,channelmode=no')\">" . utf8_encode($row['title']) . "</a></td>";
  echo "</tr>";
  }
echo "</table>";
//echo "<br><br><br>---> Admin Debug <---";
//echo "<p>$ddd=". $ddd . "<br> ";
//echo "$dd=". $dd . "<br> ";
//echo "$aa=". $aa . "<br> ";
//echo "$tot=". $tot . "<br> ";
//echo "$tot1=". $tot1 . "<br> ";
//echo "</p>";
//echo "---> Admin Debug <---";

mysql_close($con);
?>
Avatar billede showsource Seniormester
29. maj 2008 - 19:51 #4
Du kan bruge strtotime()

$from = date("Y-m");

$to = date("Y-m", strtotime("+1 month"));
Avatar billede showsource Seniormester
29. maj 2008 - 19:52 #5
Og så BETWEEN eller
>= AND <=
Avatar billede a55830 Praktikant
03. juni 2008 - 00:12 #6
kan du sætte det ind i den kode der er oven over $tot1 er den xtra der henter måned +1