Avatar billede simsen Mester
29. maj 2008 - 13:19 Der er 1 løsning

Får fejlen "Invalid Object Name" ved en insert stored procedure

Hejsa,

Jeg har følgende stored procedure, hvor jeg delvis har noget ude fra jeg henter og delvis selecter mig frem til, som skal indsættes i en tabel.

Jeg får følgende fejl på nederste linie i min procedure:
Msg 208, Level 16, State 6, Procedure NewOrderForSubProject, Line 60
Invalid object name 'dbo.NewOrderForSubProject'.

Min storedprocedure ser ud som følgende:

ALTER PROCEDURE [dbo].[NewOrderForSubProject]
    @fOrderCreated AS DATETIME = null, -- Oprettet dato
    @fCompanyFId AS INTEGER = null, --Firma id
    @fOrderTimeStamp AS DATETIME = null,
    @fProjectFid AS INT = null

AS
BEGIN
    DECLARE @v_fOrderPId AS INTEGER,
    @fOrderCustomerName AS NVARCHAR(50),
    @fOrderCustomerAdress1 AS NVARCHAR(50),
    @fOrderCustomerZipCode AS NVARCHAR(50),
    @fOrderCustomerCity AS NVARCHAR(50),
    @fOrderCustomerPhone AS NVARCHAR(50),
    @fOrderCustomerFax AS NVARCHAR(50),
    @fOrderSupplyName AS NVARCHAR(50),
    @fOrderSupplyAdress AS NVARCHAR(50),
    @fOrderSupplyZipCity AS NVARCHAR(50)

    SET @v_fOrderPId = 0

    BEGIN TRANSACTION
    BEGIN TRY
        SELECT  @fOrderCustomerName = tCompany.fCompanyName,
                @fOrderCustomerAdress1 = tCompany.fCompanyAddress1,
                @fOrderCustomerPhone = tCompany.fCompanyPhone,
                @fOrderCustomerFax = tCompany.fCompanyFax,
                @fOrderCustomerZipCode = tDimZipCodes.fZipCodeNo,
                @fOrderCustomerCity = tDimZipCodes.fZipCodeCity

        FROM    tCompany LEFT OUTER JOIN
                tDimZipCodes ON tCompany.fZipCodeFId = tDimZipCodes.fZipCodePId

        WHERE    tCompany.fCompanyPId = @fCompanyFId

        INSERT INTO tOrder
                    (fOrderCreated, fCompanyFId, fOrderTimeStamp,
                    fOrderCustomerName, fOrderCustomerAdress1, fOrderCustomerZipCode,
                    fOrderCustomerCity, fOrderCustomerPhone, fOrderCustomerFax,
                    fOrderSupplyName, fOrderSupplyAdress, fOrderSupplyZipCity, fProjectFid)
            VALUES (@fOrderCreated, @fCompanyFId, @fOrderTimeStamp,
                    @fOrderCustomerName, @fOrderCustomerAdress1, @fOrderCustomerZipCode,
                    @fOrderCustomerCity, @fOrderCustomerPhone, @fOrderCustomerFax,
                    @fOrderCustomerName, @fOrderCustomerAdress1, @fOrderCustomerCity, @fProjectFid)

        SET @v_fOrderPId = @@IDENTITY

        COMMIT TRANSACTION
    END TRY
    BEGIN CATCH
        ROLLBACK TRANSACTION
    END CATCH

    SELECT @v_fOrderPId as fOrderPId
END

Nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvorfor den fejler, når jeg skal have selected min ordreId ud så jeg kan returnere denne?

mvh
simsen :-)
Avatar billede simsen Mester
29. maj 2008 - 14:18 #1
Hvor ville det da være dejligt, hvis jeg var lidt vågen.........

Fejlen lå i det jeg havde skrevet ALTER og ikke CREATE............