Avatar billede jakob-munk Nybegynder
29. maj 2008 - 13:09 Der er 10 kommentarer

Intet trådløst internet på stationær med Vista 64 bit.

Hej! Jeg har et problem med at forbinde min stationærs trådløse til vores internet. har lige investeret i et trådløst netværkskort, og den er installeret og virker.

Den kan finde mit netværk; "Default" Men den kan ikke oprette forbindelse! Den siger den ikke kan, så prøver jeg at diagnosticere problemet og så siger den "Oprettelsen af den trådløse forbindelse blev ikke gennemført på grund af en ukendt årsag" - Frustrerende!

Det er et usikkert netværk, men min bærbar og mine 2 roommates bærbar kan sagtens logge på!

Er det Vista der er problemet, eller har i nogle idéer?!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. maj 2008 - 15:05 #1
Har du brugt nyeste drivers fra producentens hjemmeside?
Avatar billede jakob-munk Nybegynder
30. maj 2008 - 00:58 #2
Nej,har kun installeret drivers fra den medfølgende CD.. Prøver lige at gøre det så :)
Avatar billede jakob-munk Nybegynder
31. maj 2008 - 17:41 #3
Gik ind på D-links hjemmeside, downloadede drivere til windows vista.. http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe5XTNvhLPG3yV3oVI5+hqltbNlwaaRp6z4lBS3uziFG/o8IAw==

Det virker stadig ikke!! Windows Vista vil simpelthen ikke forbinde til mit trådløse!

Hva skal jeg gøre?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
31. maj 2008 - 19:10 #4
Er Vista helt opdateret?
Avatar billede jakob-munk Nybegynder
01. juni 2008 - 20:33 #5
Ja har akkurat lige fået windows update til at installere SP1..Stadig kan den ikke forbinde til mit trådløse netværk af en ukendt årsag!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 20:36 #6
Er der nogle gule fejlikoner i enhedshåndtering?
Avatar billede jakob-munk Nybegynder
02. juni 2008 - 18:34 #7
Nej,Vista siger at driveren er helt opdateret og at enheden fungerer korrekt!
Avatar billede jakob-munk Nybegynder
02. juni 2008 - 18:40 #8
Har fundet frem til det her i en logbog:
- System

  - Provider

  [ Name]  Microsoft-Windows-Diagnostics-Networking
  [ Guid]  {36c23e18-0e66-11d9-bbeb-505054503030}

  EventID 6100

  Version 0

  Level 4

  Task 12

  Opcode 0

  Keywords 0x4000000000000002

  - TimeCreated

  [ SystemTime]  2008-06-02T16:36:12.382Z

  EventRecordID 16120

  - Correlation

  [ ActivityID]  {A5531BB1-0E99-4619-B61F-6ED7699DAB47}

  - Execution

  [ ProcessID]  3180
  [ ThreadID]  2828

  Channel System

  Computer JakobMunk-PC

  - Security

  [ UserID]  S-1-5-19

- EventData

  HelperClassName RNWF MSM Helper Class
  EventDescription Hjælpeklassehændelse for trådløs diagnosticering Se Informativ hændelse for trådløs diagnosticering for at få komplette oplysninger. Hjælperklasse: Indbygget WiFi MSM Startstatus: Lykkedes Oplysninger til tilslutning diagnosticeres GUID for grænseflade: aa6538b5-0832-4f42-b8fd-66c9ea5bf580 Grænsefladenavn: D-Link AirPlus G DWL-G510 Wireless PCI Adapter(rev.C) Grænsefladetype: Indbygget trådløs kommunikation (WiFi) Profil: Registreringsforbindelse SSID: default SSID-længde: 7 Forbindelsestilstand: Infra Sikkerhed: Nej Opret forbindelse, selv hvis netværket ikke anvender broadcasting: Nej Resultat af diagnose: Der blev fundet et problem Rodårsag: Det er ikke muligt at oprette forbindelse til default Oprettelsen af den trådløse forbindelse blev ikke gennemført på grund af en ukendt årsag. Detaljeret rodårsag: 802.11-tilslutning mislykkedes på grund af statuskode 1: Ikke-specificeret fejl. Indstillingen Reparer: Prøv at oprette forbindelse til default igen Hvis problemet opstår igen, skal du kontakte netværksadministratoren eller hardwareproducenten for at få yderligere hjælp.
  EventVerbosity 0
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juni 2008 - 19:15 #9
Ja, der står jo blot, hvad du allerede har sagt - ukendt årsag.

Så hellere BSOD, så man kan fejlsøge :)

Mit eneste forslag er, at du skal prøve at afinstallere alle drivers og kortet og så installer påny.

Ellers er jeg blank :(
Avatar billede mchlbk Praktikant
02. maj 2009 - 20:39 #10
Hej Jakob,

Jeg har fundet hvad der ligner løsningen på dit problem. Nu er det jo efterhånden et meget gammelt spørgsmål, men da jeg synes lige du skal have det alligevel.

Du skal en tur i registreringsdatabasen for at få det til at virke.

Før du går i gang skal du oprette et gendannelsespunkt (Start->Programmet->Tilbehør->Systemværktøjer->Systemgendannelse)

Det er også en god idé at tage backup af din registreringsdatabase, du kan se i vejledningen nedenfor hvordan. Vejledningen er på engelsk, men den er ikke svær at følge. Here goes:

----------------------------------------------------------------

Important
This section, method, or task contains steps that tell you how to modify the registry. However, serious problems might occur if you modify the registry incorrectly. Therefore, make sure that you follow these steps carefully. For added protection, back up the registry before you modify it. Then, you can restore the registry if a problem occurs. For more information about how to back up and restore the registry, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
322756  (http://support.microsoft.com/kb/322756/ ) How to back up and restore the registry in Windows

To resolve this issue, disable the DHCP BROADCAST flag in Windows Vista. To do this, follow these steps:

  1. Click Start, type regedit in the Start Search box, and then click regedit in the Programs list.
      If you are prompted for an administrator password or for confirmation, type your password, or click Continue.
  2. Locate and then click the following registry subkey:
      HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{GUID}
      In this registry path, click the (GUID) subkey that corresponds to the network adapter that is connected to the network.
  3. On the Edit menu, point to New, and then click DWORD (32-bit) Value.
  4. In the New Value #1 box, type DhcpConnEnableBcastFlagToggle, and then press ENTER.
  5. Right-click DhcpConnEnableBcastFlagToggle, and then click Modify.
  6. In the Value data box, type 1, and then click OK.
  7. Close Registry Editor.

By setting this registry key to 1, Windows Vista will first try to obtain an IP address by using the BROADCAST flag in DHCP Discover packets. If that fails, it will try to obtain an IP address without using the BROADCAST flag in DHCP Discover packets.

----------------------------------------------------------------

Prøv så at genstarte både computer og router og log på igen.