Avatar billede cdc Novice
29. maj 2008 - 10:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Syntax error (missing operator) in query expression

Når jeg skal gemme en text til DB kommer denne fejl, og den gemmer kun noget af texten. i tabellen i DB står den som note.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression ''DELTAGERE: Alle ægtepar og samboende over 28 år, som er medlemmer af xxxxxxxx xxxxxxxx. GRUPPERING: Alle tilmeldte par inddeles i grupper á max. 5 par. UGEDAGSMEDLEMMER: Ugedags medlemmer vil så vidt muligt blive sat i samme gruppe, men ugedag'.

/aegtepar/admin/ret_velkomst_form.asp, line 94

linie 94 er her ca.

SQL="UPDATE velkommen SET "
SQL = SQL & "overskrift='" & Request.form("overskrift") & "', "
SQL = SQL & "tekst='" & request.form("tekst") & "'"
SQL = SQL & " where ID =" & session("EditID")
Set RS = Conn.Execute(SQL)
%>

/cdc
Avatar billede softspot Forsker
29. maj 2008 - 10:47 #1
DU skal nok lige sørge for at lave et minimum at sikring mod SQL syntaksfejl:

SQL="UPDATE velkommen SET "
SQL = SQL & "overskrift='" & replace(Request.form("overskrift"),"'","''") & "', "
SQL = SQL & "tekst='" & replace(request.form("tekst"),"'","''") & "'"
SQL = SQL & " where ID =" & session("EditID")
Set RS = Conn.Execute(SQL)
%>
Avatar billede cdc Novice
29. maj 2008 - 10:52 #2
Har ikke selv lavet det, har fungeret fint indtil nu, men nu virker det ikke mere, og nu virker det fint efter enb copy/paste af dette. Er det kun sikring mod SQL syntaksfejlen som gjorde dette?
Avatar billede solle Nybegynder
29. maj 2008 - 10:54 #3
hvis du ikke sikrer dig mod '-tegnet, er du et let offer for sql-injection!
Avatar billede cdc Novice
29. maj 2008 - 10:57 #4
nu smider den ikke <br> ind i db
Avatar billede cdc Novice
29. maj 2008 - 11:12 #5
brugte denne linie tidligere:
tekst = Replace(request.form("tekst"),vbCrLf, "<br>")
Avatar billede cdc Novice
29. maj 2008 - 12:26 #6
svarer softspot--> har lavet et nyt spm. med det nye problem
Avatar billede softspot Forsker
29. maj 2008 - 12:45 #7
Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
29. maj 2008 - 13:36 #8
Tak for point :)