Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
29. maj 2008 - 08:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Conflict: Danish_Norwegian_CI_AI and Danish_Norwegian_CI_AS

Jeg laver en INNER JOIN på 2 SQL Server 2005 tabeller på min lokale maskine og får fejlen:

Cannot resolve the collation conflict between "Danish_Norwegian_CI_AI" and "Danish_Norwegian_CI_AS" in the equal to operation.

Hvis jeg forespørger på tabellerne hver for sig, får jeg ingen fejl. Jeg har set i Properties for tabellerne, men kan ikke se noget brugbart.

Hvordan redder jeg mig ud af denne fejlmelding?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
29. maj 2008 - 08:55 #1
Du kan bruge "collate database_default" på dine joinfelter - det overstyrer den collation, de er defineret med.

Eks.

from tabel1 inner join tabel2 on tabel1.felt1 collate database_default = tabel2.felt1 collate database_default
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
29. maj 2008 - 09:12 #2
Kan man ikke 'justere' tabellerne en gang for alle, så man undgår det ekstra? Jeg har lavet mange join før uden at have fået den fejlmelding?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
29. maj 2008 - 09:14 #3
Jeg kan ikke huske, om der er mulighed for at ændre på collation på SQL 2005. På SQL 2000 mener jeg, det er mere eller mindre umuligt uden at eksportere data og genoprette databasen.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
29. maj 2008 - 09:25 #4
Jeg kan se, at det kun er eet felt, der behøver 'collate database_default' og det er et felt, som jeg importerer fra en anden SQL Server 2000 tabel - kan det være herfra, at 'unoden' overføres?