Avatar billede skaarup Nybegynder
28. maj 2008 - 15:50 Der er 6 kommentarer

CSS: Forskelle mellem FF og IE7 - IGEN!

Hej

Jeg er ikke superskarp udi CSS, men prøver da på at lære og jeg håber i kan hjælpe mig lidt.

På denne side: http://www.clask.dk/limfjordsteatret er der et par irriterende forskelle mellem IE og FF.

I IE rører kasserne til venstre og højre ved border på siden, som den skal. Det gør den ikke i FF.
I IE er der ingen bullets på menupunkterne til venstre. Det er der i FF og det skal være som FF.

Mit stylesheet hedder www.clask.dk/limfjordsteatret/style.css

Takker på forhånd for hjælp.

Mvh. Claus
Avatar billede w13 Novice
28. maj 2008 - 18:47 #1
Du bør nok starte med at rette de fejl, som Firefox viser i Funktioner --> Fejlkonsol.
Avatar billede skaarup Nybegynder
28. maj 2008 - 20:56 #2
Det har jeg så gjort. Nu viser den 3 advarsler, som jeg ikke forstår meningen af.
Avatar billede olebole Juniormester
28. maj 2008 - 21:13 #3
<ole>

1) .container-left er ugyldig - slet bindestregen

2) Der findes ikke en word-wrap property i CSS

3) border: 0px 1px 1px 0px solid black; er ugyldig. Det skal være:

border: 1px solid black;
border-top-width: 0;
border-left-width: 0;

/mvh
</bole>
Avatar billede skaarup Nybegynder
29. maj 2008 - 10:24 #4
1): Hvorfor det. Det hedder min <div>. Må den ikke hedde det?

Nu har jeg renset op i siden så html-tidy viser 0 fejl og 0 advarsler. I fejlkonsollen er der 2. Ovenstående og den med word-wrap. Jeg ved ikke hvorfor den er der, men det er vist noget med en bestemt browser.

Desværre er der stadig de førnævnte forskelle mellem IE og FF.

Mvh. Claus
Avatar billede skaarup Nybegynder
29. maj 2008 - 10:33 #5
Nå, men jeg fandt ud af 1). Der var en klamme i overskud i css'en :-)

...but still ...
Avatar billede skaarup Nybegynder
30. maj 2008 - 14:44 #6
Jeg fik ikke helt svar på det jeg spurgte om, men olebole gav mig dog et par svar jeg kunne bruge. Så olebole: Kom med et svar