Avatar billede mireigi Novice
28. maj 2008 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra tabel som Træstruktur

Hej Eksperter,

Jeg har nu i 7 timer forsøgt at udtrække data fra en tabel som en træstruktur. Tabellen indeholde et ID på en Side, og en et andet ID på den Side der hører under denne.

Jeg skal altså bruge en Stored Procedure der kan udtrække begge ID'er sorteret efter en træstruktur:
Side 1
---Side 2
------Side 3
---Side 7
Side 4
---Side 5
------Side 6
osv.

I øjeblikket består tabellen af (0 indikerer forsiden):
+------------------+
|  <SideLinks>    |
+------+-----------+
| Side | Underside |
+------+-----------+
|  0  |    1    |
|  0  |    4    |
|  1  |    2    |
|  1  |    7    |
|  2  |    3    |
|  4  |    5    |
|  5  |    6    |
+------+-----------+

Der skal ikke blandes VB eller andet kode ind over, da vi på arbejdet kun anvender Stored Procedures til udtræk og behandling af data.

Selve træstruktur skal anvendes til en ASP (3.0) webside som grundlag for en dropdown-menu.

På forhånd tak.
Avatar billede sherlock Nybegynder
28. maj 2008 - 15:22 #1
Avatar billede mireigi Novice
28. maj 2008 - 15:36 #2
Jeg tror ikke helt at du har forstået hvad jeg skal bruge. Jeg er ligeglad med at udskrive dataene, de skal returneres via en SELECT så jeg kan bruge dataene i et ADODB.Recordset på ASP websiden.
Avatar billede sherlock Nybegynder
28. maj 2008 - 15:48 #3
Hvad er dit ønskede format på Recordsettet ?
Avatar billede mireigi Novice
28. maj 2008 - 15:54 #4
Undskyld, jeg var lidt for hurtigt ude der. Jeg fik det til at virke korrekt ved at kalde den stored procedure du linker til fra en anden stored procedure og oprette en midlertidig tabel til dataene.

Mange tak for linket.
Giv et svar, så får du pointene :)
Avatar billede sherlock Nybegynder
28. maj 2008 - 16:01 #5
:) Sad lige og var ved at poste sån et eksempel