Avatar billede larserik Nybegynder
28. maj 2008 - 10:57 Der er 4 kommentarer

Request Querystring Uke + 1

Hei,

Jeg har en Access database og en ASP side. Jeg vil kjøre denne queryen:

SQL_query = "SELECT SUM(LivsForAksept) + SUM(SkadeForAksept) AS teller FROM salg where uke = "& request.querystring("uke")+1& ""

Jeg får en feilmelding når jeg kjører den.. dersom jeg tar bort +1 og kjører denne:

SQL_query = "SELECT SUM(LivsForAksept) + SUM(SkadeForAksept) AS teller FROM salg where uke = "& request.querystring("uke")& ""

Så går det bra, hva kan være feil her?

Kan noen hjelpe meg?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. maj 2008 - 11:16 #1
Start med at sætte en parentes omkring:  (request.querystring("uke")+1)
Og ellers fortæl hvad din fejlmelding er.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. maj 2008 - 11:17 #2
Og det bedste vil jo være selv at holde styr på typerne af det, der indgår, så bedre:

(cint(request.querystring("uke"))+1)
Avatar billede madeindk Nybegynder
28. maj 2008 - 13:21 #3
Ville nok gøre det sådan her - for at være på den helt sikre side :)

intRequestId = Request.QueryString("uke")
If (IsNumeric(intRequestId) = True AND intRequestId <> "") Then

    strSQL = "SELECT SUM(LivsForAksept) + SUM(SkadeForAksept) AS teller FROM salg WHERE uke = " & Int(intRequestId) + 1
    Connection.Execute(strSQL) ' Udskift dette

End If
Avatar billede larserik Nybegynder
02. juni 2008 - 11:06 #4
Takk for hjelpen!