Avatar billede zetn Nybegynder
27. maj 2008 - 19:38 Der er 6 kommentarer

DIV - Position af div boksen og tekst

Hej Experter,

Er det muligt at have 2 positions i en div boks? Jeg vil gerne have at selve boksen skydes lidt til venstre, men at den tekst der er i boksen skydes mod højre - er det muligt?

/Zetn
Avatar billede Slater Ekspert
27. maj 2008 - 19:41 #1
Ja. Det der skubber indholdet til højre, hedder bare padding-left.
Hvis du vil have det til at gå ud over boksens kanter, må du ty til en div i div'en i stedet.
Avatar billede zetn Nybegynder
27. maj 2008 - 19:47 #2
Har følgende kode, hvor tekstindholdet skal skubbes 10 px til højre, men tabellen skal være hvor left: 10px placere den. padding-right: 10px virker ikke :(

#new {
font-weight: bold;
background-image: url(/menubaggrunde/test2.GIF);
height: 22px;
width:167px;
position:relative;
right: 10px;
cursor:hand;
}
Avatar billede zetn Nybegynder
27. maj 2008 - 19:51 #3
Grunden til jeg ikke laver en div i en div, er at jeg kun har 50 tegn at gøre godt med i kategorinavnet, i det jeg kører på en færdiglavet shopløsning.
Avatar billede Slater Ekspert
27. maj 2008 - 22:47 #4
Nej, padding-right virker ikke. Det var også derfor jeg sagde padding-left :P

#new {
  font-weight: bold;
  background-image: url(/menubaggrunde/test2.GIF);
  height: 22px;
  width:157px;
  position:relative;
  left: 10px;
  cursor:hand;
  padding-left: 10px;
}

Virker fint. Men du skal huske at trække 10 fra bredden (hvilket jeg har gjort her), da padding bliver lagt oven i størrelsen.
Avatar billede zetn Nybegynder
28. maj 2008 - 17:13 #5
Super - det virker som det skal i IE, men i Mozilla sker der intet. Baggrundsbilledet kommer ikke en gang frem?
Avatar billede Slater Ekspert
28. maj 2008 - 18:49 #6
Mærkeligt - jeg tester netop i Firefox, og der virker det fint. Er du sikker på stien til billedet er korrekt?